פסח

תכנית עבודה שלב אחרי שלב: כך תעשו סדר בכל חלקי הבית - תוך כדי הנקיונות לפסח

שלושה שבועות בערך נותרו עד חג הפסח, ובכתבה זו ריכזנו עבורכם את הפעולות שניתן לעשות מבחינת הסדר ברחבי הבית, לפני הניקיונות לפסח

אא

עברנו את פורים, ואנחנו בשיא הניקיונות לפסח. לאלו מכם שמפחדים הכי הרבה מהסדר - הכנו את הכתבה הזו שפשוט מכניסה את הראש למצב של דרור ורוגע. בכתבה הזו חילקנו את הסדר לפי שבועות, ובכל שבוע ושבוע תידרשו לעשות 'קצת' סדר, בכל פעם במקום אחר בבית. 

עצה ידידותית מאיתנו: תדפיסו את תכנית העבודה ותיצמדו אליה. מה שעשיתם כבר סמנו בעזרת מרקר זוהר על אותה שורה, ולאט לאט תוודאו שיותר ויותר שורות זוהרות מתמלאות בדף שלכם ויותר ויותר מטלות הסתיימו. 

עצה עוד יותר ידידותית: אל תחכו לרגע האחרון, לשבוע האחרון, ליום לפני...תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להוריד מעליכם כמה שיותר משימות, עוד מהיום. 

בשבוע הראשון - דהיינו השבוע הזה

אנחנו יודעים שתתקשו להאמין, אבל מתחילים דווקא בהיפטרות מהחמץ. פתחו את המזווה, המקרר והמקפיא, והתחילו לבשל כמה שיותר מטעמים מהחמץ שיש שם, כדי שהמדפים יתרוקנו. אחרי שרוקנתם את מדפי המקפיא - מומלץ לשים את כל תבליני החמץ בתוך קופסת פלסטיק סגורה עם מכסה ולכתוב עליה בטוש 'חמץ' כדי לא לשכוח להוציא אותה משם בזמן הניקיונות. 

אם אתם הולכים לקניות - אל תתפתו למבצעים על החמץ. התחילו לקנות רק ואך ורק דברים כשרים. 

הכינו אקסטרות של כלים חד פעמיים וסגרו חלק מכלי החמץ שאין לכם בהם שימוש. גם מפות, תבניות, קערות, ומכשירי חשמל עם חמץ - זה הזמן להכניס אותם לקרטונים ולמכור אותם ביחד עם החמץ. 

הכינו את הילדים שלא להיכנס עם חמץ כלשהו לחדרים. אכלו את החמץ אך ורק במטבח ובחדר האוכל, ובכל מקרה השתדלו שלא להסתובב בכל רחבי הבית עם החמץ.

את ארונות המטבח שאתם כל כך נבהלים מלהגיע אליהם - אפשר להתחיל לרוקן אל שקיות אשפה גדולות או לרכז בכמה ארונות שאותם ניקיתם מראש, סגרתם וסימנתם כ'חמץ'. 

אם אתם מתכננים לצבוע את הבית, עדיף לעשות את זה עכשיו כדי להספיק לנקות מסביב את הבלאגן שיווצר. 

ספריות הספרים

פתחו את כל הספרים שאתם משתמשים איתם במהלך שולחן השבת ויש סיכוי שהגיע אליהם חמץ. נקו את כל הספרים ואת הספרייה, ולאחר מכן סדרו את הספרים לפי נושאים, לפי גדלים ולפי צבעים. 

אם יש לכם חדר עבודה בבית, זה הזמן לרוקן את כל הניירת ולסדר את מה שצריך ולא צריך. את מה שהחלטתם לשמור אתם יכולים להכניס אל תוך תיקיות ייעודיות ולכתוב עליהן 'מסמכים חשובים', 'תעודות', 'חשבוניות', 'משכנתא', 'שכר דירה' וכדומה. 

בשבוע השני 

חדרים

סדר בארון הבגדים

הוציאו את כל הבגדים, ומיינו אותם בשקיות: מה שקטן או לא מתאים יוצא מהארון. את מה שהשארתם כבסו והכניסו לארון נקי ומקופל. אם אתם מאלו שאוהבים לראות 'חיילים' בארון, אנו ממליצים על סדר לפי צבעים וסוגי לבוש (חולצות, מכנסיים וכדומה). מה שדורש תלייה תלו בעזרת קולבים, והשתדלו לא להעמיס על הקולב הרבה בגדים. פריטים שטעונים גיהוץ יכולים להמתין על קולבים הצמודים לדופן של הארון. באופן הזה תדעו שבגדים שנתלו שם מיועדים לגיהוץ. 

מצעים

עדיף להכניס מצעים לארון פלסטיק או למדף ייעודי בארון, שיש בו מספיק מקום, כדי שלא יווצר בלאגן מיותר. אחרי שהקציתם מקום למצעים, קפלו כל סט עם הציפיות שלו, והצמידו אותם ביחד בארון. באופן הזה תחסכו חיפושים אחרי ציפיות שיתאימו לסטים. 

גרביים

זה הזמן לעשות שידוכים, גם אם אתם לא שדכנים מדופלמים. ואם לא הצלחתם והשידוך לא הסתיים ב'וורט', לפחות תגידו אתם את המילה האחרונה ותזרקו סוף סוף גרביים שאין להן זוג ונחות להן כבר שנים בתוך מגירת הגרביים, בתקווה שאולי יום אחד תמצאו את הזוג השני שלהן. 

ארונות משחקים בחדר הילדים

קודם כל מיינו את כל המשחקים ומה שקרוע, שבור, מלוכלך או כזה שאיבד את העניין בעיניהם - היפטרו ממנו. אין טעם להשאיר הרבה משחקים בבית סתם. לאחר המיון, מיינו שוב -הפעם לצורך סידור המשחקים בקופסאות לפי גילאי הילדים ולפי סוג המשחק. תוכלו להכין קופסאות של משחקים עם שמות הילדים עליהן, ולסדר בהן שקיות עם מדבקות של שם המשחק. באופן הזה הכל יישמר בצורה מסודת, גם כאשר הילדים יוציאו את המשחקים. 

דובים ובובות רחיצים - כבסו את חלקן הפרוותי. צעצועים מפלסטיק שיש חשש שהגיע אליהם חמץ - פזרו בתוך גיגית מלאת סבון, נקו והחזירו נקי לשקיות ולקופסאות. 

בשבוע השלישי 

כביסות, אבק, חדרי אמבטיה

בשבוע הזה אתם מכניסים לכביסה את כל המגבות, המצעים, השמיכות, וכל הדברים האחרים שטעונים כיבוס, גם אם לא הגיע אליהם החמץ.  

רוקנו את תיקי בית הספר של הילדים, וכבסו גם אותם. 

הקצו מדפים בארונות המטבח שכבר ניקיתם וסידרתם והכנתם לכשר - עבור מוצרים כשרים לפסח שקניתם או שתקנו. 

הזיזו את כל מוצרי החשמל והרהיטים בבית - מיקרוגל, תנור, מקרר, וכל מה שייתכן שיש מאחוריו אבק - ונקו אותו. באופן הזה לא תצטרכו להזיז בשבוע האחרון. 

אמנם זה לא חלק מהבית אך ניקוי הרכב הוא משימה שיש לעשות גם עליה וי. זה הזמן לפנות מהרכב את כל מה שלא צריך, ולנקות אותו בניקוי מקצועי במוסכים או במקומות לשטיפת רכב. 

שאבו את הספות בבית ואת המזרונים ובסיסי המיטות מאבק. אם השתמשתם בשטיח במהלך החורף יש לשאוב גם אותו. 

חשוב מאוד: אם יש לכם מחשב אל תשכחו לשאוב ולנקות אותו בין החריצים משאריות פירורים. 

 

תגיות:סדרפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה