חדשות בעולם

איפה מאשה? בת 13 ציירה ציור נגד פוטין - ונעלמה בפתאומיות מביתה 

אב שפרסם ברשתות החברתיות של רוסיה תמונה של בתו כשהיא מחזיקה בידיה ציור נגד המלחמה שציירה בבית הספר - הצליח לעורר את זעם הרשויות, ואף להזעיק אליו את אנשי כוחות הביטחון. אז מי הבא שיעז לצאת נגד פוטין?

אא

דיקטטורה? אב שפרסם ברשתות החברתיות של רוסיה תמונה של בתו כשהיא מחזיקה בידיה ציור נגד המלחמה שציירה בבית הספר - הצליח לעורר את זעם הרשויות, ואף להזעיק אליו את אנשי כוחות הביטחון. 

אלכסיי מוסקלב בן ה-53 נלקח לחקירה ובתו הופרדה ממנו ונלקחה לבית היתומים מבלי שאביה יוכל ליצור עמה קשר, כשכל 'חטאה' של בת ה-13 הוא שציירה ציור נגד המלחמה."אני מתנגד למלחמה" - כתב אלכסיי לצד התמונה שציירה מאשה בתו, שבה נראית אם שעומדת ליד דגל אוקראינה ומגוננת על בתה בגופה מפני הטילים שעפים מלמעלה, על רקע דגל רוסיה. 

אלכסיי, שמבקש לדעת מה שלום בתו ואף נוקט במאמצים גדולים דרך עסקנים מקומיים ליצור עמה קשר - סיפר כי השוטרים 'ארבו' לבתו בבית הספר. "שוטרים המתינו למאשה בכניסה לבית הספר, ודרשו מכל התלמידים למסור את שמותיהם. בתי הבינה מיד מה קרה והצליחה לחמוק מהם אחרי שמסרה שם אחר. היא רצה הביתה ואמרה לי: 'אבא, שוטרים כמעט עצרו אותי כי ציירתי ציור'. היא הייתה מבוהלת מאוד. הבטחתי לה שאני אבוא איתה לבית הספר, ואחכה לה עד שתסיים".

אלא שיממה לאחר התקרית בבית הספר - אלכסיי נעצר. 

השוטרים שעצרו אותו לא בחלו בשום אמצעי כדי להרתיע אותו, ומלבד המכות הפיזיות שחטף לדבריו, מאשה נעלמה עוד באותו היום מביתם. "אמרו לי שאני לא יודע לחנך אותה, ושלחו אותה לבית יתומים. הם השתמשו באלימות קשה מאוד כלפיי, בחקירה".

אז איך בעצם הכל התפוצץ והגיע לרשויות? אליאונה אגפונובה, פעילת זכויות האדם שפועלת בנושא ועוזרת לאלכסיי מול הרשויות ליצור קשר עם בתו, טוענת כי המורה לאמנות בכיתתה של מאשה, היא זו שסיפרה למנהל בית הספר על הציור, והוא זה שדיווח למשטרה. 

 

תגיות:רוסיהאוקראינהפוטיןציור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה