חדשות בריאות

מחקר חדש מוכיח: זו הסיבה שהילדים צריכים לצאת לאור השמש, בהפסקות בית הספר

מחקר חדש מסביר מדוע כדאי לעודד את הילדים לצאת יותר לאור השמש במהלך הפסקות בית הספר, כדי להימנע מקוצר ראייה והיזדקקות למשקפיים

(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

חוקרים מהחוג לאופטומטריה במכללת הדסה ירושלים שחברו לחוקרים מהקרן הדו-לאומית למחקר מארה"ב - פרסמו לאחרונה מחקר שעסק בקוצר ראייה שנגרם כתוצאה ממעט חשיפה לאור יום במשך היום.

העומדים בראש המחקר - ד”ר עינת שניאור, ד”ר רביד דורון, ד”ר יונתן לוין ופרופסור אריאלה גורדון שאג לצד החוקרים ד"ר ליסה אוסטרין ושותפיה, פרסמו את תוצאות המחקר המעניין בכתב עת יוקרתי בשם Scientific Reports.

המחקר התמקד בתלמידים מבתי ספר ספר חרדיים, ממלכתיים- דתיים וממלכתיים. לדברי ד"ר אריאלה גורדון שאג מדובר במחקר חשוב ביותר, שכן הוא שופך אור על השאלה מדוע ילדים רבים מפתחים קוצר ראייה ונזקקים למשקפיים. לדבריה, שעות לימוד ארוכות והימנעות מאור השמש במהלך היום, עשויות לגרום לקוצר ראייה שמצריכה משקפיים בילדות, אך בגיל מבוגר יותר עשויה לגרום חלילה לאובדן ראייה.

"אם נבין מה גורם לקוצר ראייה בקרבים רבים באוכלוסייה החרדית, ניתן יהיה ליזום יציאות תכופות יותר של ילדים לחצר, בהפסקות בית הספר. במהלך המחקר שמעתי הרבה הורים מהקהילה אומרים 'אז מה אם יש לילד קוצר ראייה. הוא רק יצטרך משקפיים', ולצערי זה לא נכון. מבוגרים שסובלים מקוצר ראייה הם בסיכון מגובר לגלאוקומה, קטרקט והתפרדות רישתית. אם הילד לוקה בקוצר ראייה בגיל צעיר, הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות שכאלה בגיל מבוגר", היא מסכמת. 

 

תגיות:משקפייםמחקרחרדיםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה