הרבנית חגית שירה

בין פורים לפסח – מנקים את עמלק

את לרגע לא שוכחת בשביל מי את טורחת. את מנקה פה, ומנקים אותך למעלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל אחת מאתנו יש העמלק הפרטי שלה, הכוח הרע הזה שמפיל אותה, המקום הנמוך הזה שאת לפעמים לא מאמינה שזו את (איך נפלתי ככה...?). אחותי, ביום פורים מחקת את עמלק, תלית אותו על עץ גבוה חמישים אמה, רקעת ברגליים לקול הנפצים והדפיקות על השולחן... והנה, אומר הזוהר הקדוש, לוקח לעמלק הזה שלושים יום עד שהוא נמחק – מיום פורים ועד ביעור חמץ, ואז, רק אז את מתפטרת ממנו, שורפת אותו, מעלימה אותו כליל וזוכה לשבת בליל הסדר בת חורין אמיתית.

וכך כותב הרב חיד"א בשם זקנו "החסד לאברהם": "בכל שנה, שלושים יום קודם הפסח, הקדוש ברוך הוא עושה לישראל משוא פנים ברוב חסדיו, ומתחיל להוציא נפשותם מהיכלי הטומאה מעט מעט שיעור חלק אחד משלושים בכל לילה..." (לב דוד פרק ל') את מבינה? בשמיים מחלקים את העמלק שלך לשלושים חלקים שווים, ובכל לילה מנקים ושוטפים ממך חלק אחד, וכך את זוכה לשלושים מנות של ניקיון יסודי לנשמה שלך.

לכן שלושים הימים המדהימים שבין פורים לפסח הם גדולים וחשובים מאוד מאוד, וכל מה שאת צריכה זה להוסיף על קדושתם, לחזק את עצמך עוד ועוד ולהתקרב לבורא בתפילה ותחנונים, וכמובן להיזהר ולהישמר מעוון. וכמו שבורא העולם עושה לנו משוא פנים בימים האלה (וההגדרה של משוא פנים היא שהוא בוחר בנו למרות הכל ויש לו העדפה אלינו מכל האומות, למה? ככה!), כך גם את – תבחרי בו, ושימי את עבודת השם שלך בעדיפות הראשונה. ניקיונות, קניות (המרוץ כבר החל) – את לרגע לא שוכחת בשביל מי את טורחת. את מנקה פה ומנקים אותך למעלה, רק אל תשכחי ואל תקלקלי בכעסים, דיבורים לא טובים ואווירה עכורה חלילה.

אחותי, יש סיפור עם מסר גדול על צדיק אחד שנכנס לבית מדרש בערב פסח. הוא ראה שם אברכים יושבים ולומדים. הצדיק עלה על הבמה והכריז: "ציבור יקר, סליחה שאני מפריע לכם בלימוד, אבל, יש לי רשימה של נשים מסכנות שצריכות עזרה דחופה לקראת חג הפסח...". כל האברכים כאיש אחד התנדבו לרוץ ולעזור! הצדיק אמר להם לעמוד בשורה, ולכל אחד הוא ייתן כתובת. כולם יצאו מבית המדרש בשמחה של מצווה – לעשות חסד! לכל אחד מהם היה פתק ביד... וכשהם פתחו את הפתקים, כל אחד מצא את הכתובת של הבית שלו... אני בטוחה שאת אומרת עכשיו לעצמך שאת הסיפור הזה צריך לספר לבעלים. אבל לפני שאת רצה... זכרי שלפעמים, מסכנים – הם מעדיפים לברוח מהבית, כי הוא מרגיש קורבן פסח באווירת תשעת הימים, מעורבבת בריח אקונומיקה מלחיצה וחונקת, והוא בסך הכל מחפש קצת אוויר...

תגיות:פוריםפסחעמלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה