סיפורים אישיים

חלתה בסרטן בגיל 19, והפכה לרופאה בישראל - דווקא בזכות מה שעברה 

ד"ר דניאלה טנדלר, מתמחה ברפואת משפחה כיום ובעברה חולה שהתמודדה עם גידול באגן - מספרת על הניסיון הקשה בחייה, שהביא אותה לצמיחה מסוג אחר. שש פעמים חזר הסרטן לגופה בשנים האחרונות, אך ד"ר טנדלר התעקשה על החיים, ויהי מה. היום היא עוזרת גם לחולים אחרים

אא

כשדניאלה טנדלר (33) לקתה בסרטן כשהייתה בת 19 בלבד - היא לא חשבה שיום יבוא והיא תהפוך לרופאה בישראל. 

ד"ר דניאלה טנדלר, מתמחה ברפואת משפחה כיום ובעברה חולה שהתמודדה עם גידול באגן - מספרת על הניסיון הקשה בחייה, שהביא אותה לצמיחה מסוג אחר. שש פעמים חזר הסרטן לגופה בשנים האחרונות, אך ד"ר טנדלר התעקשה על החיים, ויהי מה. "הייתי צריכה לעבור שישה ניתוחים גדולים, עם תקופות שיקום ארוכות, שני סבבים של הקרנות וכימותרפיה. בארבע השנים האחרונות המחלה לא חזרה, וזה משמח מאוד, אבל בסרטן כמו בסרטן, תמיד ישי סיכוי שזה יחזור", היא אומרת בראיון ל'ווינט'. 

על השאלה האם העובדה שחלתה גורמת לה להסתכל באופן אחר על חולים אחרים שהיא פוגשת, עונה ד"ר טנדלר כי לא די בכך שהגישה שלה שונה, אלא שגם ההחלטה אם להיכנס למקצוע, נבעה מתוך הניסיון שלה כחולה. 

"אני נכנסתי לעולם הרפואה מתוך זה שחליתי, שבאמת נחשפתי לכמה משמעותית העבודה של הרופאים יכולה להיות עבור המטופלים", היא אומרת. "אני מקווה ומאמינה שמה שעברתי יאפשר לי להעניק רפואה כוללנית והוליסטית, שמסתכלת גם על האדם שמאחורי המחלה. כי אני יודעת שמעבר לפן הפיזי יש למחלה גם פן ריגשי".

את הדברים אומרת ד"ר טנדלר על רקע בדידות גדולה מאוד שהרגישה לטענתה, בתקופה שבה הייתה מאושפזת בבתי הרפואה. "הרגשתי מאוד-מאוד לבד", היא אומרת. "היה חסר לי שבמערכת יראו את הצרכים השונים שיש לי, ושהיא תתאים את עצמה לצרכים האלה".

תגיות:סרטןישראלרופאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה