עובדות שלא ידעתם

5 עובדות מפתיעות: סברס, אש ועוד

מהו הצבר, איך נוצרת אבנית, ומהו מצב הצבירה של האש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהו פרי הצבר? הצבר, שמוכר גם בשמו הערבי, סברס, הוא פרי ייחודי: הוא מתוק וטעים, אבל גם קוצני ומכאיב כל כך, שבעבר היו שהשתמשו בו כגדר לשטחי חקלאות, כדי למנוע כניסה של פולשים וגנבים. הקוצים נמצאים על העלים הבשרניים של הצמח וגם על קליפת הפרי עצמו. שמו של הצמח, צבר, מגיע מהיכולת של הצמח לצבור כמות גדולה של נוזלים שמזינים אותו זמן רב.

הידעתם איך נוצרת אבנית? האבנית שכולנו מכירים ממשטחים באמבטיה ובמטבח, מקורה בסלעי גיר שהגשם ממיס וסוחף אל מי התהום. כשהמים מתחממים, היונים שמומסים במים שוקעים, ונשארת אבנית.

הידעתם מהו בורג ארכימדס? בורג ארכימדס הוא מכונה פשוטה, שמיוחסת לממציא היווני ארכימדס. זוהי מכונה שצורתה צורת בורג, והיא מיועדת לשאוב מים ממקור נמוך ולהעלות אותם כלפי מעלה. בעבר שימש הבורג כאמצעי לשאיבת מים מבארות, או כאמצעי לריקון מים מספינות.

הידעתם מאין הגיע הרעיון ליצור בדים דוחי כתמים? בדים דוחי מים וכתמים הם רעיון שפותח באמצעות "ביומימיקריה" – חיקוי של בעלי חיים וצמחים. במקרה הזה, מדובר בצמח הלוטוס, שגדל באזורים בוציים מאוד, ולמרות זאת נותר תמיד נקי, כיוון שהוא דוחה נוזלים ולכלוך.

הידעתם מהו מצב הצבירה של האש? האש והלהבה הן האופן שבו אנחנו רואים גזים שנפלטים בזמן שנוצרת אנרגיה משריפה של חומר, כשהטמפרטורה נעשית גבוהה. החום הגבוה גורם לגזים לפלוט אור.

תגיות:עובדות שלא ידעתםסברס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה