חדשות בארץ

השוטר שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים נחקר באזהרה במח"ש. בן גביר: "מח"ש – גוף פוליטי"

רפ"ק מאיר סויסה, שתועד משליך רימון הלם בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב, זומן לחקירה באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים עם חמישה שוטרים נוספים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי"

ההפגנה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ההפגנה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתח הערב (ראשון) ביקורת על זימונו לחקירה במח"ש של רפ"ק מאיר סויסה, קצין המשטרה שהשליך רימון הלם בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית שהתקיימה לפני כשבועיים בתל אביב. בתיעודים שפורסמו ברשתות נראה סויסה משחרר את נצרת הרימון ומשליך אותו לעבר מפגינים שחסמו את צומת עזריאלי.

"ההחלטה לזמן את רפ"ק מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל. בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי", תקף בן גביר. "כשהיה מדובר באהוביה סנדק הם מסמסו את התיק, וכשמדובר במפגינים אנרכיסטים שחוסמים עורקי תנועה ראשיים ופורצים גדרות –  מזמנים שוטרים לחקירה. אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו איזכור".

"אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה, וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל", סיכם השר לביטחון לאומי.

מוקדם יותר פורסם כי סויסה וחמישה שוטרים נוספים, בהם קצין נוסף, זומנו למחלקה לחקירות שוטרים ונחקרו באזהרה. על פי הגרסה שמסר סויסה בחקירתו, הוא לא היה מפקד הכוח אך זיהה שהמצב יוצא משליטה. לדבריו, הוא וידא שהוא זורק את הרימון לשטח פתוח. הוא הוסיף, כי עוד קודם לכן הייתה הנחיה מהפיקוד הבכיר לפיה ניתן להשתמש ברימוני הלם.

תגיות:הפגנותאיתמר בן גבירמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה