חדשות בארץ

רקטור אוניברסיטת תל אביב מאשים: "הדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם"

עם פתיחת "שבוע הדמוקרטיה" באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מרק שטייף מתח ביקורת חסרת תקדים על עמיתיו לאקדמיה: "באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו איתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר"

  • י"ט אדר התשפ"ג
הפגנה נגד הרפורמה (צילום: Shir Toren/Flash90)הפגנה נגד הרפורמה (צילום: Shir Toren/Flash90)
אא

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ' מרק שטייף, יוצא נגד עמיתיו לאקדמיה ומאשים אותם בסתימת פיותיהם של מי שתומכים ברפורמה המשפטית: "בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם".

ביקורתו חסרת התקדים של שטייף, שנחשפה על ידי פרשן חדשות 12 עמית סגל, באה על רקע "שבוע הדמוקרטיה" שנפתח היום (ראשון) באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם מטה המחאה נגד הרפורמה. במסגרת שבוע זה, יתקיימו הרצאות, פאנלים ומעגלי שיח בהם צפויים להשתתף מתנגדי הרפורמה.

"שלום לחבריי וחברותיי ממטה המחאה", כתב שטייף לעמיתיו. "שבוע הדמוקרטיה התחיל במפגן מרשים, ואתם ניצחתם. הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בה בדיוק באותה המידה. אם היה בקהל הזה מישהו שהתלבט בכנות או בתמימות בין תמיכתו ברפורמה להתנגדותו לה, הרי שהוא לא נשאר שם כבר אחרי הדובר השני או השלישי".

"לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאיתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו איתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר. במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות, בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע".

"בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם", הוסיף שטייף ותקף. "אם הייתה לי תקווה לכך שיתפתח משהו קונסטרוקטיבי ומועיל באוניברסיטת תל אביב בשבוע הדמוקרטיה הזה, הרי שהיא חוסלה באחת. עצוב. ניצחתם".

תגיות:אוניברסיטת תל אביבהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה