שידוכים וחיפוש זוגיות

"חשבתי שאני האישה המושלמת – לא ידעתי כמה טעויות אני עושה בהקמת המשפחה שלי"

מירב (שם בדוי) הגיעה אל אירוסיה כשהיא למודת קרבות. ויכוחים קשים עם בעלה לעתיד שנבעו מחוסר הדרכה עיכבו את מועד החתונה: "שנינו אנשים טובים, ורצינו להקים בית, אך במקום לבנות אותו, זרקנו את האבנים האחד על השנייה". סיפור כנגד כל הסיכויים

  • י"ט אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני חושבת שהוא מרגיש אלייך משהו מיוחד". אמרה למירב עופרה, חמותה לעתיד. לא היה לעופרה מושג איזה ריב איום ונורא היה לבנה ולכלתה לעתיד כמה שעות לפני כן.

"זה היה ריב של ייאוש עמוק על גבול הדיכאון, וחוסר אונים באפלה, אבל המילים האלו של חמותי נטעו בי את התקווה שלפחות רואים מבחוץ את הבסיס הטוב של שנינו".

מירב ובעלה לעתיד לא הגיעו מבתים תורניים, וחסרה להם המעטפת השומרת והמגנה של הדרך הנכונה לנהוג בה במציאת בן זוג.

 

צורחים בשתי שפות זרות – פשוטו כמשמעו

"היינו כמו שני אנשים שצורחים בשתי שפות זרות, ואף אחד לא מבין את השני. צורחים, פשוטו כמשמעו". מסבירה מירב.

"במהלך הקשר שלנו עשינו שגיאות חמורות. ניתקנו עשרות פעמים את הקשר הזה כי חשבנו שזה לא עובד. זה כאילו להתייאש ולהשליך לפח האשפה מכשיר חשמלי חדש לאחר  שמנסים להפעיל אותו מבלי לקרוא את הוראות היצרן. נגרם לנו נזק נפשי, לילות לבנים של ריבים טלפוניים על סף שיגעון, בזבוז זמן גדול ביותר, וכן, גם משקעים רגשיים שנבעו אך ורק מטעויות יסודיות בהבנה מהי זוגיות".  

ביום שבו מירב שמעה לראשונה את המושג "הוראות יצרן" מפי הרה"ג זמיר כהן שליט"א היא הרגישה שהיא חזרה הביתה. אור גדול של תקווה נגלה לנגד עיניה, אבל הדרך לשלום בית עדיין היתה ארוכה. היו הרבה נפילות בדרך, אך מירב ובעלה לעתיד לא התייאשו, כי הם ידעו שיש פתרון לכל בעיה: לימוד יסודי של זוגיות יהודית בריאה ושמחה.

 

לא זורקים דבר שמתקלקל - מתקנים

"ראינו סביבנו הרבה אנשים טועים ותועים בדרך. אמצעי התקשורת הטיפו לנו מכל כיוון על התיישנותו של מוסד הנישואין ועל דרכים 'נאורות ומתקדמות' לכאורה, לחיות לפיהן. אותם אמצעי תקשורת 'חינכו' אותנו שכשדבר מתקלקל – זורקים, שכשזה לא עובד – נפרדים, גירושין שייכים למחלקת 'לא בא לי', ובכלל, ההצטדקויות על הכרחיותו של כל פרק ב' בחיים, גרמו לי לחשוב שאותם מובילי דעת קהל, זמרים, שחקנים ועוד משפיענים למיניהם שראינו וקראנו עליהם באמצעי התקשורת, לא עבדו מספיק טוב על הזוגיות שלהם. הם בעצמם הושפעו מהלך הרוח הכללי, ולכן הגירושין שלהם הגיעו באופן מהיר וכואב.

"אף אחד לא דיבר איתנו על כך שלנישואין ביהדות יש שורש רוחני עמוק. זה דבר קדוש וטהור כל כך, וספרים רבים עבי כרס בארון הספרים היהודי עוסקים בנושא בכובד ראש מכמה זוויות, ללמדך שזו עבודה, אבל זו עבודה שנהנים ללמוד אותה, והיא נושאת פירות".

מה גרם לך ללמוד מהי זוגיות, על פי היהדות?

"האמת הכואבת. ראינו שלא הולך לנו. אנחנו אנשים טובים, שיודעים להיות בקשר טוב עם הסובבים לנו. איך יכול להיות שאנחנו לא מסתדרים בינינו? במבט לאחור זה כמו לשים תינוק שאינו יודע ללכת מול קו הזינוק של ריצת מרתון ארוכה, ולצפות שינצח במרתון הזה. במקרה שלנו, ברוך ה', רצינו לבנות בית בישראל, התארסנו אחרי יותר משלוש שנים מתישות של קשר שבו היינו אבודים במבוך, ועדיין, היינו זקוקים להדרכה מרגיעה ממקור סמכות שמבין ללבנו". משתפת מירב ברקע שהוביל אותה להתחיל תהליך של לימוד ובירור עצמי.

 

"הייתי בטוחה שתכונות האופי שלו נובעות מפגמים"

"ה' זיכה אותי להתחיל לשמוע הרצאות של הרה"ג זמיר כהן בנושא, וזה היה פשוט כמו מים קרים על נפש עייפה. סוף סוף הרגשתי שמבינים את הכאב שלנו, ושיש דרך להגיע אל המנוחה ואל הנחלה".

מה קרה שם ביניכם אחרי האירוסין?

"אני אפילו לא זוכרת בכלל על מה היו הוויכוחים, אבל אני יודעת בוודאות שהם נבעו מחוסר היכרות אמיתית שלנו האחד עם השנייה. הייתי בטוחה שתכונות האופי שלו נובעות מפגמים, כמו למשל הנטייה הטבעית שלו להסתגרות, אבל אף אחד לא לימד אותי שכך ה' ברא אותו - קוראים לבריה הזו איש, ויש סיבה לתכונות האופי הגבריות.

מנגד, עצם היותי אישה רגישה תמיד נזקף לחובתי. הייתי בטוחה שזו חולשה מוגזמת. רק כשזכיתי ללמוד שהרגישות שלי הכרחית מכמה טעמים, נרגעתי, והבנתי שאני בסדר גמור".

מירב מציינת את ההפתעה שחיכתה לה במהלך אחת ההרצאות שהיא שמעה על זוגיות ושלום בית. "הייתי בטוחה שמדובר שם על תכונותיו של בעלי באופן אישי ממש. לקח לי זמן להבין שרוב הגברים נושאים את אותן התכונות. איזו הקלה זו היתה, זה נתן המון תקווה!".

 

"רק ברגעים אלו אני מבינה את ההשגחה הפרטית"

לאחר שמירב ובעלה עמדו סוף סוף תחת חופה וקידושין, חשבה מירב שהכל מאחוריה. "באמת, משהו בקשר שלנו נרגע. העובדה שהתחתנו – שפכה נופך של שלווה בבית שלנו, אבל אני טעיתי, והייתי בטוחה שסיימנו לעבוד כי למדנו מספיק. אחרי שזמן הציפיה לילד ראשון הלך והתארך, נרשמתי לסדנה על זוגיות ויסודות הבית היהודי. רק ברגעים אלו, אני מבינה את ההשגחה הפרטית: יכול להיות שה' רצה שנגיע מוכנים יותר להיות הורים, ולכן האריך לנו את זמן ההמתנה לילדים, כדי שנלמד יותר. ואכן, היתה לי הפתעה גמורה, כי עד שלא המשכתי לקחת שיעורים בזוגיות, חשבתי שאני האישה המושלמת – לא ידעתי כמה טעויות אני ממשיכה בהקמת המשפחה שלי. כל לימוד היה מהנה ביותר, והיישום של הלימוד בפועל בחיי הזוגיות הקל כל כך על החיים באופן משמעותי".

איך החיים שלכם היום?

"ברוך ה', מסגרת החיים שלנו היא שמחה ובריאה. יש לנו חמישה ילדים מתוקים, ואנחנו זוכים לגדל אותם באהבה. אני בטוחה שלא היינו מצליחים בכך, ואני לא רוצה לדמיין מה קורה, אם היינו ממשיכים כך ללא הלימוד. יש לנו חילוקי דעות, ויש לנו על מה לעבוד, אבל לפחות, אנחנו יודעים לווסת את התגובות שלנו, ואנחנו מבינים יותר ויותר את השורש של הדבר. תודה להידברות ותודה אישית לרה"ג זמיר כהן היקר. יש לו חלק גדול ביותר באופן שבו הבית שלנו בנוי: בשמחה ובהודיה לה' יתברך!".

אתם חייבים את המתנה הזו לזוגיות שלכם: הירשמו לסדנה זוגית למאורסים ולזוגות טריים עם הרה"ג זמיר כהן, הרב איתמר אינהסזאן והרב צורי הראל. 6 מפגשים בימי ראשון בבית הידברות, שנקר 20 פ"ת. התקשרו 073-222-1300 או לחצו כאן

תגיות:שידוכיםחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה