חדשות בארץ

ברקע המחאות: בן גביר העביר את מפקד מחוז תל אביב מתפקידו

השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה הודיעו על העברתו של מפקד מחוז תל אביב לתפקיד חדש. מלשכתו של בן גביר נמסר, כי לא מדובר בהדחה אלא בסבב מינויים שתוכנן מראש

בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הדיחו הערב (חמישי) את מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, מתפקידו. אשד ימונה לראש אגף הדרכה, תפקיד מטה הנחשב לנמוך יותר במדרג.

בהודעה משותפת למשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל נמסר, כי בן גביר קיבל את המלצתו של שבתאי לסבב ראשון של מינויים, מתוך שורת סבבים שיתקיימו בתקופה הקרובה. בשלב זה לא מונה לאשד מחליף. במקביל נמסר כי ניצב אבשלום פלד ימונה לתפקיד סגן המפקח הכללי. לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והתקשוב (אטו"ב) תמונה תת-ניצב לימור נח, שתקודם לדרגת ניצב.

בתקופה האחרונה שררה מתיחות בין אשד לבן גביר, שטען כי מפקד המחוז לא נוהג בתקיפות מספקת מול המפגינים נגד הרפורמה המשפטית ומאפשר להם לחסום את נתיבי איילון. מלשכתו של בן גביר נמסר, כי לא מדובר בהדחה אלא בסבב מינויים שתוכנן מראש.

באופוזיציה הגיבו במתקפה על בן גביר. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף: "לא הייתה חרפה כזו בתולדות המדינה. ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם – השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות – לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה