חדשות בארץ

נתניהו לשרי הליכוד: "המשימה היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן"

בשיחה עם שרים בליכוד, מתח ראש הממשלה ביקורת על התבטאויותיהם החריפות של השרים קרעי ודיסטל אטבריאן נגד טייסים שאיימו בסרבנות: "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף, אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני"

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח הערב (שלישי) ביקורת על שר התקשורת שלמה קרעי ושרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן. "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף", אמר בשיחה עם שרים בליכוד. "אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל".

השר קרעי הגיב אמש בטוויטר על האיום של 37 טייסי מילואים שלא להתייצב לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית: "'ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה'  – יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'. עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

גם השרה דיסטל אטבריאן תקפה: "טייסים על תנאי הם לא פטריוטים", כתבה שלשום בטוויטר. "לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורינו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל. טייסים שמתנים את ביטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד".

בהמשך סירבה דיסטל אטבריאן לחזור בה: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חיילים על תנאי. לא שריונר על תנאי. לא צנחן על תנאי ולא טייס על תנאי. צה"ל חייב להגן עלינו בכל מצב ולנתק את עצמו לחלוטין מהפוליטיקה. היו כאן חיילים שהוציאו מהקבר את העצמות של אחיהם ולא סרבו פקודה. למרות שהפקודה קרעה אותם מבפנים. לא חוזרת בי".

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון יואב גלנט לדבריהם של קרעי ודיסטל אטבריאן, כשבמהלך מפגש עם מפקדים בשירות מילואים אמר: "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

גלנט הדגיש, עם זאת, כי "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה – הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר". עוד הוסיף כי "המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת. המילה סרבנות צריכה להישאר מחוץ לשיח. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח – מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שהשתתף במפגש, הבהיר אף הוא כי "הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות".

"צה"ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום", הוסיף הלוי. "לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך".

תגיות:סרבנותהליכודבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה