חדשות בארץ

גלנט: "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה"

בפגישה שקיימו עם מפקדים בשירות המילואים, הבהירו שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי כי אין לקבל סרבנות. גלנט תקף את הביקורת בקואליציה נגד גילויי הסרבנות: "למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית"

גלנט (צילום: Erik Marmor/Flash90)גלנט (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי נפגשו היום (שלישי) בקריה בתל אביב עם מפקדים בשירות מילואים. במהלך המפגש אמר גלנט כי "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר". הלוי הבהיר אף הוא כי "הסרבנות היא קו אדום".

גלנט הוסיף: "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית". דבריו נאמרו על רקע הביקורת החריפה של שרים, בהם שר התקשורת שלמה קרעי, נגד גילויי הסרבנות.

"היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה"ל בממשלה ונציג הממשלה בצה"ל", אמר גלנט לאנשי המילואים. "המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת".

"המילה סרבנות צריכה להישאר מחוץ לשיח", הצהיר שר הביטחון. "האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

הרמטכ"ל אמר: "דעו שכולנו מעריכים מאוד את משרתי המילואים. צה"ל לא יכול לפעול ללא משרתי המילואים, ויש מסגרות שלמות שמבוססות על מערך המילואים. הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות".

"צה"ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום", הוסיף הלוי. "לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך".

תגיות:סרבנותיואב גלנטהרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה