חדשות בארץ

נתניהו: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו". בן גביר: "לא נאפשר הסתה"

ראש הממשלה, שהגיע לקריאת מגילה בבסיס מג"ב, יצא נגד הקריאות לסרבנות: "נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים כאן עלולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות". השר לביטחון לאומי: "קורא ללפיד וגנץ, גלו אחריות, בואו למהלך של אחדות"

נתניהו ובן גביר, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ובן גביר, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו הערב (שני) לקריאת מגילה בבסיס מג"ב בבית חורון. בהצהרה שנשא במקום, יצא נתניהו נגד הקריאות לסרבנות: "אסור שיהיה לה מקום בשורותינו".

"כשאנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה ושמאלה, איננו עושים זאת כדי לבדוק את הדעות הפוליטיות של אחינו ואחיותינו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד, שכם אל שכם אל מול אויבינו, כדי להבטיח את ביטחוננו ועתידנו", אמר נתניהו. "זהו היסוד הראשון והחשוב ביותר של הקיום שלנו בארצנו. הוא נשען על ההבנה העמוקה, שתהיינה אשר תהיינה המחלוקות בינינו, אנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו. כך היה בכל מלחמות ישראל, ללא קשר למאבקים ולחילוקי הדעות בינינו".

"הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו. החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות, ותמיד קידשה את השירות המשותף בצה"ל ובזרועות הביטחון. מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מצב ובשום מקום – לא בצבא הסדיר ולא בצבא המילואים, לא בכוחות הביטחון ולא בשום מקום אחר".

"לא היה מקום לסרבנות במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד", הצהיר נתניהו. "במאבק ציבורי יש מקום למחאה, יש מקום לחילוקי דעות ולהבעת דעות, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה. כל מי שההכרעה הדמוקרטית איננה נראית לו או שהחלטה כזו או אחרת אינה לרוחו – יעשה דין לעצמו".

"אני משוכנע שאנחנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים כאן עלולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות שתבואנה. ולכן דווקא בחג פורים, אנחנו צריכים לזכור את עיקרון האחדות שהוא בסיס כוחנו. כשהמן הרשע ביקש למצוא נקודת תורפה בעם היהודי, הוא אמר 'ישנו עם אחד מפוזר ומפורד'. אבל בימים ההם, כמו בזמן הזה, קמנו כאיש אחד, התלכדנו, והשגנו ניצחון לדורות – כך נעשה גם הפעם", סיכם ראש הממשלה.

השר לביטחון לאומי נשא דברים אחרי נתניהו: "אני קורא מכאן ליאיר לפיד ובני גנץ – גלו אחריות ואחדות, בואו למהלך של אחדות שבסופו נבין כולנו שאנחנו מאותו עם. מותר לצעוק ולהפגין, אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה. אסור שאשת ראש הממשלה תותקף במספרה, ואסור שנראה שלטים עם מסרים קשים מאוד".

"אני אומר למפגינים שרוצים להפגין ביום חמישי – חופש המחאה היא זכות יסוד, היא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. נילחם על זכותכם להפגין ולצעוק, אבל לא נאפשר הסתה, המרדה ופגיעה במדינת ישראל".

תגיות:סרבנותאיתמר בן גבירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה