חדשות בארץ

בן גביר: "אני נחשף לחומרי מודיעין. יש מפגינים שמתכננים לרצוח אותי"

השר לביטחון לאומי טען כי יש מפגינים שמתכננים רצח פוליטי שלו או של ראש הממשלה. באופוזיציה גינו: שקר

  • י"ג אדר התשפ"ג
בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

(עודכן: 11:26)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען הבוקר (שני) כי יש מפגינים שמתכננים רצח פוליטי, זאת על רקע המחאה בשמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט. "יש אנרכיסטים בשמאל שמזמן עברו את הקו האדום ומתכננים לרצוח אותי או את ראש הממשלה", אמר בן גביר בראיון ל'כאן רשת ב''. "אני מקבל את חומרי המודיעין. אמנם לא כולם, אסור חלילה להכליל ורובם אנשים טובים וערכיים, אבל יש בתוכם כן אנשים שמתכננים את הרצח הבא. יש בתוכם אנשים שאומרים להרוג את בן גביר, להרוג את שרה נתניהו לרצוח את בנימין נתניהו".

עוד הוסיף בן גביר ואמר: "אני זוכר שבתקופת ההתנתקות תקפו בתקשורת על סירוב פקודה, ועצרו אנשים שהודיעו על כך. הם לא גיבורים, הם יכולים למחות ולצעוק אבל לא לסרב פקודה. לא יהיה דין אחד לאנשי שמאל ואחר לאנשי ימין. חלק מהמפגינים תוקפים שוטרים וזורקים מחסומי משטרה. זרקו מחסומי משטרה על השוטר שזרק את רימון ההלם".

גורם בכיר במשטרה הדף את טענותיו של בן גביר, ואמר: "נדהמנו לקרוא את דברי השר, אין ברשות המודיעין המשטרתי כל מידע שמצביע על כוונת מפגינים לרצוח אדם כלשהו. ולפי בדיקה שעשינו עם המקבילים בשב"כ גם להם אין מידע כזה". נציין כי את דוחות המודיעין של השב"כ בן גביר לא מקבל ולתוכנם הוא לא נחשף". 

בצמרת המשטרה הדגישו כי הבוקר התבצעה בדיקה מחודשת שממנה עולה כי אין כל מידע או התרעה כזאת אצל אף גורם במשטרה. 

בן גביר מסר בתגובה: "אני נדהם נוכח תדרוכים של גורמים עלומים במשטרה, מתכחשים לאזהרות המודיעיניות החמורות שמונחות על שולחננו יום יום ובאות לידי ביטוי גם בהגברת האבטחה על נציגי ציבור ספציפיים. יש לנקות כל פוליטיזציה מעבודת המשטרה המקצועית, ראינו למה הדבר גורם בחיל האוויר".

באופוזיציה מיהרו לגנות את הדברים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את בן גביר ואמר: "קודם ליצן הטיקטוק המציא שהוא מסתכל במסכים ונותן הנחיות, הבוקר הוא כבר התחיל להמציא 'חומרי מודיעין' שאינם קיימים. זה לא רק מגוחך, זה גם מסוכן".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "קורא לנתניהו לפטר את בן גביר לפני שיהיה מאוחר מדי! ‏מי שעסק בעבר בטרור במקום להתגייס, עושה דה לגיטימציה למפגינים הפטריוטים. בן גביר והמסיתים הם הדלק של הסרבנות".

תגיות:איתמר בן גבירהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה