חדשות בארץ

החלטה תקדימית: בית המשפט קיצר בחודש צו מעצר מנהלי כנגד תושב השומרון

נשיאת בית משפט המחוזי מרכז בלוד הורתה לקצר את אורכו של צו מעצר מנהלי שניתן לתושב השומרון - מארבעה חודשים לשלושה

הכפר חווארה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)הכפר חווארה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, רות לורך, הורתה היום (ראשון) על קיצור תקופת המעצר המנהלי שניתן לתושב השומרון - מארבעה חודשים לשלושה.

מחר יתקיים בבית המשפט הדיון בעניינו של העצור המנהלי השני, שהינו קטין. החלטת בית המשפט צפויה להשפיע גם על אורך הצו לעצור הקטין. החלטה זו הינה תקדימית, שכן עד כה לא קוצרה תקופתו של צו מעצר מנהלי על ידי בית המשפט.

כזכור, ביום חמישי האחרון חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מנהלי כנגד שני מתיישבים תושבי השומרון, אחד מהם קטין, לארבעה חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ, קבעה כי ישוחררו באותו היום ממעצר. השניים נחשדו במעורבות במהומות בכפר חווארה, שהתרחשו לאחר פיגוע הירי בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המלווה את העצור שמעצרו המנהלי קוצר, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "מדובר בהחלטה תקדימית שמורה על קיצור משמעותי של צו עליו חתם שר הביטחון. עם זאת, לטעמנו נסיבות המקרה אינם מצדיקות מתן צו מנהלי כלל, לאור העובדה שמדובר באירוע נקודתי בשל האירועים בכפר חווארה והרצון של גורמי האכיפה להדוף ביקורת פוליטית ובינלאומית על האירוע. בנוסף, הראיות כנגד מרשי הינן קלושות ביותר, דבר הנחשף בהליך המשפטי, וכן בשל כך שהשימוש בצו שכזה צריך להיעשות במשורה וודאי שלא במקרה הזה".

תגיות:חווארהמעצר מנהלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה