חדשות בריאות

בן 55 נפטר בעקבות רגישות לאנטיביוטיקה שקיבל בבית החולים

יגאל טויטו בן ה-55 נפטר אתמול (שבת) בעקבות תגובה אלרגית לאנטיביוטיקה שקיבל בבית החולים. משרד הבריאות הורה להפסיק את השימוש בה

  • י"ב אדר התשפ"ג
אא

אתמול (שבת) נפטר יגאל טויטו בן ה-55 בבית החולים וולפסון בעקבות תגובה אלרגית חריפה שפיתח לצפטריאקסון-ויטאמד, אנטיביוטיקה נפוצה שמשמשת לטיפול בזיהומים חמורים. בעקבות המקרה, הורה משרד הבריאות לאסוף את האצווה של אותה התרופה מכל בתי החולים בישראל ולהפסיק את השימוש בה.

טויטו אושפז בבית החולים וולפסון עקב מחלה כרונית. אחותו רונית אמרה בראיון ל"וואלה" כי הוא כבר סומן כאלרגי לסוג תרופה זו, אך קיבל את האנטיביוטיקה בכל זאת. בבית החולים הבהירו כי בעת האשפוז בחדר המיון, טויטו אמר שהוא אלרגני, אך לא ידע להגיד למה, ולכן קיבל צמיד של אלרגנים.

"אף אחד לא דיבר איתנו, ולא אמרו לנו כלום על מה שקרה. הוא אושפז כמה פעמים בעבר ונתנו לו את התרופה הזאת", אמרה רונית. "אנחנו זועמים על בית החולים. הוא היה רק בן 55, יש לו חמישה ילדים שהכי צעיר בן שמונה. אם הם לא מסוגלים לטפל בו - הם צריכים להגיד. הבעיה היא לא התרופה כמו שאומר משרד הבריאות, אלא התנהלות בית החולים".

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "צר לנו על המקרה הטראגי ואנו חשים את כאב המשפחה. המטופל ציין שיש לו אלרגיה כלשהי אך לא ידע לומר למה. בדקנו ביסודיות את הרשומות הרפואיות, גם בבית החולים וגם בקופת החולים ולא מצאנו תיעוד לאלרגיה ובוודאי שלא תיעוד לאלרגיה לתרופה. מעבר לכך, המטופל קיבל פעמים רבות את התרופה המדוברת, במסגרת טיפולים שקיבל בבית החולים עקב מחלתו הכרונית. היות וציין בעל פה שהוא חושב שיש לו אלרגיה כלשהי, הצוות שלנו שם על פרק ידו צמיד אדום לצורך משנה זהירות. הצוות המיומן שלנו טיפל בו במקצועיות רבה, במהירות ותוך בדיקה דקדקנית של כל שלב בתהליך. לצערנו לא היה בידינו בשלב זה כל מידע על המקרים הקודמים של תגובה אלרגית של מטופלים אחרים בבתי החולים השונים לתרופה זו. דיווחנו על האירוע במידיות למשרד הבריאות. נקווה שבזכות הדיווח המהיר שלנו נוכל למנוע מקרים טראגיים נוספים".

כאמור, אתמול הורה משרד הבריאות להפסיק להשתמש באנטיביוטיקה, בעקבות מקרה המוות, אך חשוב לדעת כי צפטריאקסון-ויטאמד היא אנטיביוטיקה הניתנת ישירות לווריד בבתי חולים והיא משמשת לטיפול בזיהומים חמורים, בעיקר של מערכת הנשימה, מערכת השתן, ולטיפול בחולים הסובלים מדלקת קרום המוח ואלח דם. לעיתים, אנטיביוטיקה זו ניתנת לפני סוגים מסויימים של ניתוחים בשביל למנוע זיהומים שיכולים להתפתח לאחר הניתוח עצמו.

כמו כל תרופה, גם צפטריאקסון-ויטאמד עלולה לגרום לתופעות לוואי, בעיקר פריחה ושלשול. לעיתים נדירות, עלולה התרופה לגרום לתגובות של רגישות יתר, כגון: כאב במקום הזריקה, רגישות בבטן, בחילה והקאה, כאב בחזה, כאבים במתן שתן, צרבת, נפיחות ברגליים, קשיי בליעה, חזרה של חום, כאבי גרון ועוד.

תגיות:אלרגיהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה