התכוננו ל"יום זעם ומחאות" בחמישי הקרוב: מארגני המאבק ברפורמה המשפטית הודיעו אמש (מוצ"ש) כי ביום חמישי הקרוב יערכו את "יום ההתנגדות לדיקטטורה", שיכלול שיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ.

על פי ההודעה, "במהלך היום יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ נגד חקיקת הדיקטטורה. בין הצעדים: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון וצעדי מחאה חדשים".

"ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית", לשון מארגני המחאות.

במהלך ההפגנות שנערכו אמש פרצו המפגינים את המחסומים שהציבה המשטרה בסמוך לכביש איילון והצליחו לחסום את הכביש. 4 מהם נעצרו.

מן המשטרה נמסר כי "המתפרעים שנבלמו ברמפה במחלף השלוש לכיוון דרום, שינו כיוון והחלו להתעמת עם כוח השיטור בחסימה לכיוון צפון. כוח משטרה בלם אותם".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס להפגנות האלימות של פעילי השמאל ואמר: "אנחנו מנסים לאפשר את המחאה ככל שניתן בתל אביב, ירושלים ומקומות נוספים בארץ. גם לזכות המחאה והדמוקרטיה יש גבולות ובמסגרת זו אנחנו מצפים מכולם לכבד אותם".

"לא נגבה ונזליזם, חסימת עורקים ראשיים שישבשו את התנועה ובטוח לא נקבל תקיפת שוטרים. במצב כזה אין לי ספק שנפעיל את כל היכולות שמותרות לנו על פי חוק", הדגיש המפכ"ל.