חדשות בארץ

דורית בייניש נגד הרפורמה המשפטית: "ייהרג ובל יעבור. אין פה שני צדדים"

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית בייניש: "הרעיון של ההצעה להוציא בעצם את השפעת השופטים מהבחירה זה הדבר שאני לא יכולה לקבל. זה לא לגיטימי"

  • י"ב אדר התשפ"ג
בעיגול: דורית בייניש (צילומים: יונתן סינדל, שיר תורם / פלאש 90)בעיגול: דורית בייניש (צילומים: יונתן סינדל, שיר תורם / פלאש 90)
אא

השופטת בדימוס דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, הגדירה את הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן כ"הפיכה משטרית''.

בשיחה חריפה שהעניקה לפודקאסט של נדב פרי, השיבה בייניש על השאלה האם יש ללכת לפשרה: "פשרה על מה? על הצעות החוק האלו? לא. אין פה שני צדדים לטעמי. יש דברים שרוצים להעביר בחקיקה ושיעבירו אבל לא הכל".

בייניש תקפה את הסעיף על אופן מינוי השופטים: ''סלע המחלוקת האמיתי והקשה ביותר זה אופן מינוי השופטים. זה אצלם ייהרג ובל יעבור ואם זה תלוי בי אז גם אצלי. כי זו פוליטיזציה של בית המשפט. הרעיון של ההצעה להוציא בעצם את השפעת השופטים מהבחירה זה הדבר שאני לא יכולה לקבל. זה לא לגיטימי, זה לא נקרא ששופטים ממנים את עצמם, זה נקרא שאתה צריך לשקול את הכל''.

רוטמן הגיב לדבריה של ביניש באומרו "יצא המרצע מן השק". בחשבון הטוויטר שלו צייץ: "זכויות אדם? בקטנה. הכנסת תחוקק? שתחוקק. מינוי שופטים! זה העיקר מבחינתה. שהם יוכלו להמשיך ולמנות את החברים והמקורבים. כל זמן שהוועדה לשכפול שופטים תעבוד כסדרה, תשחקו לכם אתם האזרחים במשחק הזה שאתם קוראים לו דמוקרטיה. בסוף בייניש תקבע הכל. על זה הבחירות''.

תגיות:בג"ץדורית בייניששמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה