סלבס בהתחזקות

אסף הרץ חושף את תהליך ההתחזקות, ולא שוכח להודות

אחרי שחשף את העובדה שהוא מתחזק בדת, אסף הרץ מרחיב ומתאר את תהליך התשובה שלו

אא

אחרי שחשף כי הוא נמצא במגמת התחזקות רוחנית, הזמר והשחקן אסף הרץ מדבר בהרחבה על התהליך שלו ולא שוכח גם להודות עליו. 

בראיון לאיריס קול ברדיו 103FM דיבר הרץ על השיר 'איש פשוט' שכתב דווקא במהלך ההתחזקות הרוחנית שלו, ודווקא בתקופה שבו הוא רוקם קשר חדש עם 'מי שאמר והיה העולם' - תהליך שעליו התבטא ואמר כי הוא לא נגמר בעצם ההחלטה. "אני חושב שתהליך של תשובה הוא תהליך מתמשך ויומיומי, אז אני חוזר כל יום עוד קצת בתשובה, בעזרת השם. 

"חזרתי לשורשים היהודיים, הדרך לשמירת תורה ומצוות בשמחה ובטוב לבב. קודם כל, זו עבודה יומיומית, כל יום בבוקר לקום מחדש וקודם כל לזכור להודות, הדבר הראשון שעושים בבוקר זה אומרים ‘מודה אני’".

כשהתבקש להסביר למה הוא מתכוון אמר שכשנמצאים במקום של הודיה "חייבים לראות את החיובי ולהסתכל על המציאות כמשהו שקשור לדרך שאתה חושב, למעשים שאתה עושה, לדיבורים שאתה מוציא מהפה. כל הדברים האלה קשורים מאוד לאיך שאתה פועל בעולם ומתנהל בו, ואז המציאות משתנה לפי זה".

על המקום שהוביל אותו לתשובה סיפר כי למרות שגדל בחיק משפחה חילונית בהרצליה - מסורת תמיד הייתה בבית. "הייתה מסורת וחגים אבל רחוק מהקב"ה מבחינת זה שהוא נמצא ונוכח, שאתה מדבר עליו, שאתה מבין שאתה נמצא בעולם שלו. מאז שהייתי צעיר נמשכתי לדברים רוחניים ומשהו במציאות של החיים שלי כל הזמן היה לי חסר. הייתי הולך, מדבר ומנסה למצוא דברים. משהו פשוט היה חסר".

עוד הוסיף הרץ ואמר שבתוך המציאות שהתהוותה בחייו, העולם החילוני לא הפסיק ללמד אותו לרצות אהבה - ודווקא בתפר הזה, בדיבור הזה, בחיבור הזה - מצא את שאהבה נפשו, בתורה. "כל הזמן הדחף שלי היה לרצות אהבה, במציאות הזאת, מה שמלמדים אותנו הרבה זה אהבה, אהבה, אהבה. זה בדיוק העניין, אם מדברים על איך אתה חוזר בתשובה אז נקודה מאוד חזקה שתפסה אותי שפתאום בגיל נורא מבוגר, אני בן 31, לעומת הילד שרצה אהבה כל כך הרבה שנים.

“לפני שנה פתאום התחלתי ללמוד ואז פתאום אתה לומד שבשורשים של המסורת שלנו, כשאתה לומד את הפנימיות של התורה – אז זה לא רק אהבה. יש שתי כנפיים – אחת אהבה, אחת יראה. יראה לא מלשון פחד אלא מלשון כבוד, כמו שאתה נמצא עם אנשים שאתה מכבד אותם ממש, כמו שיש איזה מלך מסוים או מישהו רם מעלה, נרגיש איזה כבוד אליו ונכבד את עצמנו ואתה מתנהג בהתאם".

כשנשאל איך הוא מתמודד עם השינויים שחלים בו בחיצוניות ועל המעבר מחזות של חילוני לחזות של אדם יהודי שומר תורה ומצוות, השיב הרץ כי קיבל את הכוחות לכך בשמחת תורה, ושיעורי התורה הקבועים שהוא לומד במסגרת חסידות חב"ד - הם אלו שנותנים לו את ההבנה מה חשוב יותר ומה פחות. "אתה מתחיל לפתח הבנה של איך בן אדם נראה, וזה קורה לבד". 

תגיות:תשובהזמרשחקןאסף הרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה