חדשות בארץ

היועמש"ית אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בחשד להסתה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בעקבות דבריו על המהומות בחווארה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "הוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה"

פוגל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)פוגל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:10)

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה למשטרה לחקור את ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית בחשד להסתה, וזאת בעקבות דברים שאמר ביחס למהומות בכפר חווארה –  כך דיווח הבוקר (רביעי) גיא פלג בחדשות 12.

כזכור, פוגל התייחס שלשום למהומות שאירעו בחווארה בתגובה לפיגוע בו נרצחו האחים יגל והלל יניב הי"ד. "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן", אמר בריאיון לגלי ישראל. "אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל מחווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות".

בעקבות הסערה שחוללו דבריו, כתב פוגל בהמשך בטוויטר: "דבריי הבוקר סולפו. אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים. אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים. תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת – באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה".

בתגובה ראשונה על החלטתה של בהרב מיארה לאשר את חקירתו במשטרה, אמר פוגל בריאיון לגלי ישראל: "אני לא חושב על זה, לא רוצה להתעסק בזה בכלל. שכל אחד יעשה את תפקידו, מי שרוצה לחקור אותי מוזמן לחקור אותי. הציוצים שלי והדברים שלי גלויים. מעולם לא נתתי יד לדברים לא חוקיים. אמרתי בצורה חד-משמעית – שאני רוצה שלוואקום שנוצר ייכנס צה"ל, כי אחרת האזרחים יעשו את מה שאסור. כשצה"ל נכנס ליישובי הטרור, אני רוצה לראות אותם חוטפים. לתקוף זאת המילה, ליזום, להיות נחושים, להוריד את המילה מידתיות. לסגור את הכפר אחרי הפיגוע ולעבור בית בית".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב בחריפות: "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל'קרב פנים אל פנים', דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד-משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים, וכי הוא לא בעד פגיעה בכל הערבים, אלא בתומכי הטרור בלבד. דין אחד לימין ודין אחד לחלוטין לשמאל והוכחה מובהקת לנחיצות הרפורמה".

שר הנגב והגליל והחוסן, יצחק וסרלאוף, מסר: "מחזק את חברי יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל. החלטת היועמ"שית היא החלטה פוליטית ולא משפטית. ח"כ פוגל הבהיר את כוונתו בצורה נחרצת שצה"ל הוא שצריך לפעול מול הטרוריסטים ולא האזרחים. מתוך דאגה להרתעה נגד הטרור. הנחיית היועמ"שית כעת, מול שתיקתה נוכח אמירות חמורות ומסיתות למלחמת אחים, להמרדה ולסירוב פקודה, כמו של חולדאי, אולמרט, ברק, דן חלוץ ועוד, מוכיחה כי פוזיציה פוליטית מנחה את פעולתה".

תגיות:איתמר בן גבירצביקה פוגלגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה