חדשות בארץ

אילן גנלס הי"ד יובא למנוחות ברעננה: "הוא היה רוצה להיקבר בישראל"

בשעה 13:00 בצהריים יובא אילן גנלס הי"ד למנוחת עולמית בבית העלמין ברעננה: "חשבנו שיהיה נכון לקבור אותו בישראל, בגלל הקשר שלו לישראל. זה מה שהוא היה רוצה"

  • ח' אדר התשפ"ג
אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)אלן גנלס הי"ד (צילום: (מתוך הרשת, לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים)
אא

אילן גנלס הי"ד, שנרצח ביום שני בפיגוע הירי בכביש 90, יובא היום (רביעי) למנוחות בשעה 13:00 בצהריים בבית העלמין ברעננה. הוא הותיר אחריו שני הורים ושני אחים צעירים. לאחר ההלוויה והקבורה בישראל תשוב המשפחה לביתה בקונטיקט, שם תשב שבעה אחר בנם הבכור.

אחיו גבריאל סיפר בכאב: "התחושות גרועות. אני מרגיש נורא. טיילנו אתמול בצפון והוא הוריד אותי ברכבת כדי שאסע ללימודים שלי. הוא נסע לחתונה של מכרים שלו ובדרך היה הפיגוע".

על ההחלטה של המשפחה לקבור אותו בישראל אמר האח: "חשבנו שיהיה נכון לקבור אותו בישראל, בגלל הקשר שלו לישראל. זה מה שהוא היה רוצה. זה הרגיש שזה מתאים".

איתן גנלס, בן דודו של אילן, ספד לנרצח: "אילן הגיע לישראל אחרי התיכון לשנה כמו הרבה יהודים דתיים אמריקאים. במהלך השנה הזו הוא החליט להישאר ולהתגייס לצבא. הוא מאוד התחבר לעם ישראל ולארץ שלו והשירות הצבאי היה הגשמת חלום עבורו", אמר בשיחה לערוץ 7.

אחרי שנות שירותו בצה"ל אילן חזר לארה"ב כדי ללמוד לימודים אקדמיים אך ביקר בארץ לעיתים קרובות. "אני חושב שהרבה אנשים כמו אילן שמגיעים מארה"ב מוצאים מהר את החיבור שלהם לישראל. למרות שהחיים באמריקה הרבה פעמים יכולים להיות פשוטים יותר, יש משהו מאוד חוויתי ומרגש בחיים בארץ ישראל, וזו תחושה מיוחדת. זה מה שאילן הרגיש והוא דיבר על כך שישתקע בסופו של דבר בישראל. הוא הזכיר באופן תדיר את השירות הצבאי, כמה היה משמעותי עבורו וכמה המשפחה שלו בישראל משמעותית עבורו".

בן הדוד מתקשה לעכל את האובדן הכבד: "זה הלם אדיר. אני לא חושב שאני מבין לגמרי מה קרה. אני עדיין לא מצליח להשתחרר מההלם".

אילן גנלס הי"ד בן ה-27 נרצח ביום שני בפיגוע הירי שביצעה חוליית מחבלים באזור צומת בית הערבה בכביש 90 שבצפון ים המלח. אחר שירו לעבר שני רכבים נוספים בצומת בית הערבה, הציתו המחבלים את רכבם ונטשו אותו. הם נמלטו ברכב אחר לכיוון מחנה הפליטים עקבת ג'בר שליד יריחו. כוחות צה"ל סורקים אחריהם באמצעות מודיעין, מחסומים ובדיקות.

תגיות:אילן גנלסרעננה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה