חדשות יהדות

אוקראינה: הסתיימה חלוקת 50 אלף ערכות לחג הפורים

לקראת חג הפורים, שיחול בשבוע הבא, חילקה "פדרציית הקהילות היהודיות" באוקראינה 50 אלף ערכות ל-180 הקהילות היהודיות הפרוסות בכל רחבי המדינה. הערכות כוללות מגילת אסתר שתורגמה לאוקראינית ומוצרים כשרים מייצור מקומי

  • ח' אדר התשפ"ג
(קרדיט תמונות: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה FJCU)(קרדיט תמונות: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה FJCU)
אא

היהודים באוקראינה מתכוננים לפורים: ב"פדרציית הקהילות היהודיות" במדינה שתחת מלחמה סיימו אתמול (שלישי) לחלק 50 אלף ערכות מיוחדות לחג ל-180 הקהילות הפרוסות בכל רחבי אוקראינה.

כמו בחגים האחרים, גם הפעם חולקו יותר ערכות מאשר בשנים קודמות. זאת במטרה להביא את אור החג לכמה שיותר יהודים, ובשל יהודים רבים שבעקבות המלחמה שבו ליהדותם והחלו לפקוד את בתי הכנסת.

ב"פדרציה" אומרים כי גולת הכותרת של המשלוחים המיוחדים היא מגילת אסתר, שתורגמה לראשונה בהיסטוריה לשפה האוקראינית, לצד מוצרים כמו אוזני המן, מיץ ענבים ומיני מתיקה שיוצרו לראשונה באוקראינה. "במקום לייבא מוצרים ממדינות אחרות, עשינו מאמצים גדולים לייצר כאן הכול, כדי לחזק את הכלכלה האוקראינית וכדי להביא פרנסה לכמה שיותר יצרנים יהודים מקומיים שהמלחמה גרמה לפרנסתם להתערער", אומר יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר.

אתמול, כאמור, הסתיימה חלוקת המצרכים. חלק גדול מהם הגיעו גם לשורה של ערים ויישובים שבפורים בשנה שעברה נכבשו על ידי הרוסים – באזורי קייב, חרקוב וחרסון – ובמהלך השנה האחרונה חזרו לידי האוקראינים. בערים הגדולות הגיעו המשלוחים לידי שלוחי חב"ד המקומיים המכהנים כרבני הערים. ביישובים הקטנים יותר הגיעו המשלוחים לבתי הכנסת או למרכזים הקהילתיים המקומיים, שעמלים בימים אלו על חלוקתם.

בפדרציה מוסיפים: "אנו מתפללים ומקווים כי שמחת הפורים השנה, למרות המלחמה הקשה, תחבר עוד ועוד יהודים לעמם ואמונתם ותחיש את הגאולה".

תגיות:פוריםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה