כתבות מגזין

התקליטן שהגיע לישיבה: "גיליתי היכן החיים המאושרים"

אייל שטרית היה מוזיקאי ענק שהופיע לפני אלפים, עד שחזר בתשובה ועבר ללמוד בישיבה. כיום הוא רואה לעצמו שליחות ללמד אנשים לחיות חיים מאושרים וחושף שלל עצות וטיפים

אייל שטריתאייל שטרית
אא

"לספר מי אני?" שואל אותי אייל שטרית בפתיחת השיחה שלנו. קולו נמרץ ומלא חיות ואנרגיות. "זה יהיה לי קצת קשה, כי אני עוסק במגוון רחב של תחומים, ובעצם כל החיים שלי הם תהליך גדול של טעימות ממגוון רב תחומי, אבל אם אתמצת זאת במשפט אחד, אז אני אדם שעיקר הרצון שלו להתקרב לאבא שבשמיים".

אחרי ההקדמה הזו עובר אייל לעיקר השיחה, שכן מסתבר שכדי להגשים את מטרתו הוא משתמש בכלים שרכש בימי חייו כדי לעזור לאנשים להצליח בחיים, בין בעולם העסקים ובין בעולם ההתפתחות הפנימי, ואף רואה בכך שליחות של ממש.

"כמובן שלמושג 'הצלחה' יש משמעות המשתנה מאדם לאדם", הוא מבהיר, "כי הדבר משתנה לפי הכישרונות והשאיפות שהוא רוצה להוציא. אבל הרעיון הוא לא לבזבז את החיים כי הם מתנה שניתנה לנו מבורא עולם, ואנחנו אמורים להשתמש בהם כדי לשפר את עצמנו ואת העולם. זה האל"ף בי"ת של התורה והיהדות".

 

אייל נולד בקריית שמונה למשפחה מרוקאית מסורתית, וכבר בצעירותו הוא התחבר לעולם המוזיקה. בגיל 14 הוא כבר היה יוצא לבלות עם חברים ונעמד בקביעות על יד עמדת הדי ג'יי כשהוא מהופנט מהמוזיקה ומבקש להחכים ולהבין איך עובדת המערכת.

הדברים חזרו על עצמם שוב ושוב, עד שהוא למד את סודות המקצוע, בגיל 15 כבר הצטרף לצוות אירועים ובהמשך השתלב כתקליטן קריוקי. הוא לא הסתפק בכך, ובשלב מסוים החליט לייצר גם בעצמו מוזיקה, מה שהוביל אותו לביצועים מרשימים. בתחילה בהיקפים קטנים, אבל עד מהרה הוא הוזמן לנגן בהופעות גדולות מאוד, לפעמים מול אלפי אנשים. "בשלב מסוים החלטתי שאני מעוניין לייצר גם בעצמי מוזיקה", מספר אייל, "וכך המשכתי והתפתחתי. במשך תקופה ארוכה התגוררתי באילת, ולאחר מכן שבתי לקריית שמונה וניהלתי שם אולפן הקלטות. הייתי מנגן גם בהופעות בהיקפים גדולים, לפעמים מול אלפי אנשים.

"באותם ימים בעקבות מקרים רוחניים שקרו לי התחזקתי מאוד במצוות והתחלתי תהליכים של חזרה בתשובה. זה לא היה פשוט אלא תהליך מדורג, אבל במבט לאחור אני חושב שדווקא בגלל כל מה שעברתי התפתחו אצלי הכלים שסייעו לי באותה תקופה. אבל הרגע האמיתי בו הרגשתי שחיי משתנים היה כשהתחלתי ללמוד בישיבת 'תורת החיים'. מאז ברוך ה' החיים שלי הפכו להיות אחרים, והגעתי למסקנה ברורה שאין מה לחפש בחוץ, כי הכל כתוב אצלנו בתורה".  

חייו של אייל לא רק השתנו, אלא עברו סוויץ' של מאה שמונים מעלות. הוא התחתן וכיום הוא אב לשלושה העוסק במספר תחומים, שהעיקרי ביניהם הוא שיווק נדל"ן מקצועי. בנוסף הוא מתמחה בהפקת תוכן ושיווק דיגיטלי מקיף שמתבטא בצילום ועריכת וידאו, עריכה והפקת סאונד, עיצוב גרפי, אנימציה ומיתוג, וכן הוא עוסק בייעוץ אסטרטגי עסקי, אימון לפיתוח האישיות ומוטיבציה.

"בעברי לצערי הרב לפעמים החטאתי את הרבים במסגרת עבודתי, אבל בשנים האחרונות הפכתי להיות מזכה הרבים, כאשר הפקתי מאות סרטוני חיזוק של רבנים שחיזקו מאות אלפי אנשים. בנוסף, כשראיתי את גודל הצמא שיש לתוכן מחזק, התחלתי גם לצלם את עצמי לסרטונים קצרים של חיזוק ומוטיבציה. נדהמתי לראות עד כמה שאנשים נעזרים בהם, וכמה שהם מדברים ממש לכל אחד במקום שבו הוא נמצא".

זה היה השלב בו הגיע אייל למסקנה שהוא מעוניין לקחת את כל התכנים שהעלה ולהפוך אותם לספר מלא בתוכן מחזק, מלמד ובעיקר מעניק משמעות לחיים.

 

בספרו החדש 'SHIFT – להיות מספר 1', שיצא לאור אשתקד, מעניק אייל תובנות לחיים בביצועים גבוהים, כאשר הוא פונה לקוראים באופן הכי מעשי וקונקרטי, ומבהיר להם: "רובנו מסתובבים בתחושה, גם אם לא מודעת, כאילו נחיה אלף שנים וכאילו יש לנו את כל הזמן, אנחנו לא עוצרים לחשוב על הדברים החשובים ביותר".

הוא גם מדגיש: "אני מדבר בספר הרבה על היכולת שלנו להשיג דברים בחיים, כי חשוב לי להעביר את המסר שאין גבול ליכולות ולהישגים שלנו, מלבד הגבולות שאנו יוצרים בעצמנו. הדרך היחידה להשיג דברים טובים היא פשוט לעשות, וכאן מתחילה הבעיה. כי כדי להצליח יש לפעול, וכדי להתדרדר לא צריכים לעשות כלום. כדי שיצמחו לנו פרחים יפים בגינה אנחנו חייבים לשתול אותם, לדאוג להם למים ולאור ולטפל בהם, אבל כדי שהגינה תיהרס אנחנו לא צריכים לעשות כלום. הקוצים והעשבים יצמחו לבד".

לאייל יש גם המלצה לאנשים שמרגישים חוסר הצלחה בעסק שלהם או בחייהם הפרטיים. "הדבר הראשון שיש לבדוק במצבים כאלו הוא האם הם עושים באמת את מה שעליהם לעשות, או שהם נוטים לוותר לעצמם. מותר לנו לנוח ולאגור כוחות, אבל עצלות גורמת ישירות לחוסר הצלחה וחוסר יציבות. למעשה, אנחנו היצורים היחידים בעולם שחולים במחלה שנקראת 'עצלות' וגם במחלת ה'סחבת'. אין דבר כזה אריה שצריך לאכול או שהגורים שלו צריכים לאכול והוא אומר לעצמו: 'אקום עוד רבע שעה', ואין שום חיה בעולם שמפעילה נודניק בשעון מעורר".

"אתם יודעים כמה זמן המוח שלנו צריך כדי לשכנע אותנו לא לפעול פעולה?" מפריח אייל שאלה לחלל האוויר, ומשיב מיד: "לא יותר מחמש שניות. המוח מהיר לשכנוע, ולכן אם רק נדע לגרום לו לקבל החלטות נכונות, נוכל לקדם את עצמנו בחיים ממש בכל תחום. אגב, אחד הטיפים שאני נותן לאנשים שאני מלווה הוא בנוגע לקבלת החלטות – 'אם כבר קיבלתם החלטה, אל תתפתו להיכנס עם עצמכם למשא ומתן. פשוט היו שלמים עם החלטתכם, ומהרו להתקדם הלאה'".

אייל גם בטוח שאחד הדברים שיצעידו כל אחד מאתנו קדימה ויעזרו להעלאת הביטחון העצמי, יהיו בעצם ביצוע הפעולה. "בנוסף", הוא מציין, "יש אנשים שחוששים לפעמים לפעול ולעשות. התחושה שלהם שהם כביכול לא מספיק שווים. אבל הדרך האמיתית להעלאת הביטחון העצמי היא להבין שלכולנו יש מה לתת ומה למכור, אנחנו פשוט צריכים להיות אנחנו, בדיוק במקום שבו אנחנו נמצאים. נכון שלפעמים זה קשה, אבל זו בדיוק התרופה".

 

בוא נדבר מבחינה מעשית: מה תאמר למי שלא מצליח בחיים, אין לו עבודה טובה, חסר לו כסף והוא לא מוצא את עצמו?

"נכון שרובנו חשים שחסרים לנו דברים בחיים כדי להתקדם", מסכים אייל, "רבים מאתנו חשים שהם לא קיבלו מספיק מתנות של כסף, חכמה, יכולות, מוטיבציה ועוד. אבל בדיוק במקום הזה אני ממליץ לכל אחד לצאת לרגע מתחושת התקיעות הזו ולהסתכל על הגורמים החיצוניים. אם נתבונן היטב במה שחסר לנו בחיים, נראה שהתקיעות לא נוצרת בגלל מה שחסר, אלא בגלל מה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים כדי להתקדם, להצליח וכדי להיות מאושרים. מה שאנחנו חושבים שחסר לנו זה מה שעוצר אותנו הכי הרבה, ושימו לב שהדגש הוא על המילה 'חושבים', כי הכל מתחיל במחשבה".

ומה אפשר לעשות בפועל?

"חשוב שפשוט נשוחח עם עצמנו כדי שנבין שלא באמת חסרים לנו כלים כדי להצליח. לאף אחד מאתנו לא חסרים יכולת, כוחות או חברה מסביב. כולנו בסדר גמור, והכל מתחיל ונגמר ברצונות שלנו. אם רק נרצה נוכל לעשות כמעט כל דבר, בתנאי שנשנה את צורת החשיבה. אני יכול לומר מניסיון ליווי של מאות אנשים – לכולנו יש את כל המידע הנדרש כדי להצליח, גם אם נראה לנו לפעמים שאנחנו לא מתאימים, קיימת בנו תמיד היכולת. מה שנדרש מאתנו זה רק להכיר בכך ולהבין את זה".

ולמי אתה מייעד את הספר שכתבת?

"זהו ספר שמיועד ממש לכולם. יש בעלי עסקים מהשורה הראשונה ואנשי עסוקים מפורסמים שלקחו אותו וחוו ממש טלטלה, יש גם צעירים שעיינו בו וסיפרו לי שהוא עזר להם בלא מעט קונפליקטים בחיים. כי הוא ספר נעים מאוד לקריאה, כתוב באופן קליל וסוחף, ומגיש הרבה תובנות חשובות. אבל העיקר הוא שהדברים כולם משולבים בדברי תורה, כי בתורה שלנו יש הכל, היא תורת חיים".

תגיות:אייל שטריתתקליטןחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה