חדשות בריאות

משרד הבריאות: חשד גבוה למקרה של פוליו באזור צפת

משרד הבריאות עדכן אודות חשד גבוה למקרה של פוליו בילד/ה בן/ת 8 מאזור צפת שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה: "לאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו"

  • ו' אדר התשפ"ג
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) אודות חשד גבוה למקרה של פוליו (שיתוק ילדים) בילד/ה בן/ת 8 מאזור צפת שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה.

בהודעת המשרד נכתב כי "הילד/ה הגיע/ה עם חולשת גפיים לבית החולים, ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו".

"יש כ-150,000 ילדים לא מחוסנים בישראל וישנה עדות להמשך קיום פוליו בביוב ביישובים רבים. משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון פוליו מומת. כדי למנוע העברה של הנגיף יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים".

"לשכת הבריאות המחוזית תפתח בחקירה אפידמיולוגית, ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילד/ה למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות. משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים".

במשרד הבריאות הוסיפו כי "פוליו הינו נגיף הגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן".

תגיות:פוליומשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה