עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהן טרסות האורז הציוריות שבסין?

מהי הלימוזינה הארוכה בעולם, לאן נעלמים קיפודי הים, ואיזה יצור ימי מוצץ דם כדי לחיות? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהי הלימוזינה הארוכה ביותר בעולם? לימוזינה היא מלכתחילה רכב ארוך במיוחד, הרבה יותר מרכב רגיל. אבל את שיא האורך שברה הלימוזינה מברבנק. אורכה הוא 30.5 מטרים, ויש לה 26 גלגלים. הלימוזינה הזו לא מורשית לנהוג בכבישים רגילים, והיא מיועדת לשימוש רק בתצוגות ובאירועים מיוחדים, אליהם היא מובאת בשני חלקים באמצעות משאית תובלה. הלימוזינה מכילה בתוכה הרבה דברים מפתיעים, כמו בריכת שחייה עם קרש קפיצה, מנחת מסוקים, ועוד.

הידעתם מה מיוחד בכלב הקומונדור? הכלב המיוחד והחמוד הזה, שמוכר גם בשם "כלב הרועים ההונגרי", הוא כלב גדול וחזק, שפרוותו ארוכה מאוד, ובצורת חוטים – מה שנתן לו את הכינוי "כלב מגב". הפרווה הארוכה דומה לצמר כבשים, כך שהוא יכול להתמזג בתוך עדר כבשים ולהסוות את עצמו. הקומונדור משמש לעיתים קרובות ככלב שמירה על רכוש או על בעלי חיים.

הידעתם לאן נעלמים קיפודי הים? קיפודי הים, שהם יצורים ימיים בעלי חוצים חדים, לעיתים ארסיים, הולכים ונעלמים בשנים האחרונות מחופי הים התיכון. הסיבה העיקרית לכך היא ההתחממות הגלובלית, שגרמה לעלייה של עד 3 מעלות שלמות במי הים התיכון, מה שמפריע לחייהן ולהתפתחותם של קיפודי הים.

הידעתם מהן טרסות האורז שבסין? טרסות האורז שבאזור לונגשנג שבסין, הן טרסות עצומות בגודלן שמשתרעות מפסגות ההרים ועד לנהר שבתחתיתם. אלה הן טרסות מעשה ידי אדם, שבהן נעשה שימוש בשיטה חקלאית ייחודית, שמאפשרת גידול אורז גם באזורים הרריים, שבמצב רגיל אינם קלים לגידולים מסוג זה. מלבד היתרון המעשי, הטרסות הללו יפהפיות וציוריות ממש.

הידעתם איזה יצור ימי מוצץ דם על מנת לחיות? צמד הים הוא יצור ימי בעל מראה ייחודי – וגם אורח חיים ייחודי. הוא חסר קשקשים, דומה במראהו לצלופח ואורכו מגיע עד כמטר אחד. הוא חי בדרך כלל באגמי מים מתוקים, או לאורכם של חופים. לצמד הים יש פה מלא בשיניים, ובעל צורה של משפך. הוא נצמד לדגים וליונקים ימיים, ומוצץ דם מגופם. כך הוא ניזון. לרוב, צמד הים אינו תוקף בני אדם, אלא רק במקרים של רעב קיצוני.

תגיות:סיןעובדות שלא ידעתםטרסות האורז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה