הדרכה למתחזקים

7 רעיונות בשבילכם: שולחן שבת באווירה נעימה - זה אפשרי

איך הופכים את שולחן השבת לזמן המיוחד של השבוע? 7 טיפים חשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הזמן המיוחד של שולחן השבת מסוגל לתרום להידוק הקשרים בין בני המשפחה, ומהווה מקור לחיזוק הרוחניות והקניית ערכים לילדים. כיצד יוצרים אווירה מרוממת, נינוחה ושמחה? כיצד ניצור שולחן שבת שיהיה הדובדבן שבקצפת של כל השבוע? הנה כמה עצות.

1. עיצוב שולחן השבת. השקיעו מראש בנראות שולחן השבת. שולחן שבת שמעוצב במפה וכלים נאים ומהודרים יוצר אווירה מכובדת וייחודית.

2. אוכל טעים ומיוחד. לכבוד שבת-קודש השקיעו בהכנת מטעמים ייחודיים ושונים משאר מאכלי ימות השבוע. מדי פעם בפעם חפשו מתכון חדש, כדי ליצור גיוון במאכלי השבת.

3. מחמאות ופירגונים. חפשו כל הזדמנות להעתיר במילות שבח או הודיה זה לזה. הבעל יחמיא לאשתו על המאכלים שהכינה, האישה תחמיא לבעלה על הסיפור או דבר התורה שאמר, ההורים יחמיאו לילדיהם על העזרה בהכנת המאכלים וסידור השולחן וכדומה. כל אחד מאתנו חפץ ושמח במילות הערכה או במחמאה נעימה. נצלו זמן זה לרומם זה את זה ולהאהיב את שולחן השבת על בני המשפחה.

4. דברי תורה וסיפורים מעניינים. אבי המשפחה ישתדל להשקיע ולמצוא זמן להכין במהלך השבוע דבר תורה מענייני פרשת השבוע. כדאי לנסות לחשוב איזה רעיון מוסרי או אקטואלי מתוך פרשת השבוע יעורר עניין בקרב בני הבית.

בנוסף, אפשר לספר סיפורים מעניינים שקשורים לפרשת השבוע, או סיפורים בעלי מסר חינוכי. כמו כן, ניתן להביא עניין נוסף לשולחן השבת דרך ספרים שונים ומגוונים. תוכלו ללמוד בכל סעודת שבת עם כל בני המשפחה שתי הלכות מתוך ספרי הלכה שונים.

5. זמירות שבת ושירי קודש. דבר נוסף שמייחד את שולחן השבת הוא שירי הקודש שמלווים אותו. ניתן לרכוש זמירונים לשבת ובהם מילות שירי הקודש.

6. בגדי שבת מכובדים ונאים. חכמים לימדונו: "אחרי הפעולות נמשכים הלבבות". לכן, כדי ליצור הרגשה פנימית מרוממת ומכובדת, יש ללבוש בגד נאה ומכובד שישפיע על הרגשתנו הפנימית, וגם יכבד את השבת.

7. הקפידו על מעורבות הילדים. חשוב מאוד לתת לילדים ולכל בני הבית הזדמנות להתבטא ולהשמיע את עצמם. מעורבות הילדים בשולחן השבת תעורר בהם רצון ועניין בו. מלבד זאת, יש חשיבות רבה בנתינת אפשרות לילדים להביע את עצמם, על מנת ליצור אצלם תחושת ביטחון עצמי ומכובדות פנימית. יש להקדיש את מלוא תשומת הלב והסבלנות לדברי הילדים. יש לשאול את הילדים שאלות שונות בנושאים המדוברים ולהתעניין בדעתם. דרך נוספת לעורר עניין בקרב הילדים וליצור מעורבות שלהם היא לשאול חידות בנושאים הקשורים לפרשת השבוע.

חשוב לדעת כי מצוות כבוד השבת ועונג השבת נלמדו מדברי הנביאים: "וקראת לשבת ענג לקדוש ה' מכבד... וכבדתו מעשות דרכיך" (ישעיהו נ"ח, י"ג). כל טרחה והשקעה קודמת לכבודה של השבת הן למעשה קיום של מצוות אלה.

תגיות:שולחן שבתשבתהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה