חדשות בארץ

ח"כ פוגל: "לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים"

באופוזיציה ובקואליציה גינו את דבריו של ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, והוא הבהיר: "אני לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים"

ח"כ פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:45)

ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) הבהיר היום (שני) דברים שאמר הבוקר, וזאת בעקבות הסערה שיצרו במערכת הפוליטית.

"לכל מי שהספיק לשמוע אותי הבוקר, אני רוצה להבהיר בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים", אמר פוגל בפתח ישיבת הוועדה לביטחון לאומי בראשה הוא עומד, "אני לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים".

בהמשך כתב פוגע בטוויטר: "דבריי הבוקר סולפו. אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים. אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים. תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת – באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה".

כזכור, מוקדם יותר התייחס פוגל למהומות אמש בחווארה שהתרחשו בתגובה לפיגוע בו נרצחו האחים יגל והלל יניב הי"ד. "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן", אמר לגלי ישראל. "אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל מחווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות".

"אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות", סיכם פוגל.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בחריפות על דבריו של פוגל ותקף את הממשלה: "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח"כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".

התבטאותו של פוגל זכתה לגינויים גם מתוך הקואליציה. שר החינוך יואב קיש (הליכוד) כתב: "יש גורם אחד בלבד שתפקידו להגן על אזרחי ישראל וזהו צה"ל. אזרחים הלוקחים את החוק לידיים מייצרים אנרכיה. חברי כנסת מהקואליציה המעודדים התנהגות כזו – מוטב שיתביישו".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) מתח אף הוא ביקורת חריפה על פוגל: "אנחנו ביום קשה בו נרצחו שניים מטובי בנינו", אמר בפתח ישיבת ועדת הכנסת. "הלב נשבר אל מול תעצומות הנפש של אם שאיבדה את שני בניה. יחד עם זאת, אני מבקש להוקיע את המעשים שנעשו אמש בחווארה ואת דבריו של ח"כ צביקה פוגל, למרות שהוא חבר קואליציה"

"אלו דיבורים שמפוררים את המדינה. נאמר במשנה מסכת אבות 'אלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו'. אני מבקש מכאן לקרוא לכולם להתעשת ולהבין שצה"ל הוא היחיד שמוסמך בחוק לבצע כל פעולה הגנתית. צבא הגנה לישראל הוא צבא העם שמגן על כולנו".

תגיות:יאיר לפידפיגועחווארהיואב קישצביקה פוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה