חדשות בעולם

הזוועות נחשפות: מי הרעיל 150 תלמידות באיראן - כדי למנוע מהן ללמוד ולקבל חינוך?

חשיפה מזעזעת באיראן: הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים הורעלו מאות תלמידות בבתי ספר באיראן, זאת על מנת להביא לסגירת בתי הספר ולמנוע מהן לקבל חינוך הולם. מי אחראי להרעלה?

אא

חשיפה מזעזעת באיראן: הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים הורעלו מאות תלמידות בבתי ספר באיראן, זאת על מנת להביא לסגירת בתי הספר ולמנוע מהן לקבל חינוך הולם. 

על פי הדיווחים מדובר בבתי ספר שנמצאים בערים שונות במדינה, אך בפרט בעיר קום - שעבור מוסלמים שיעים נחשבת ל'קדושה'. 

התלמידות שהורעלו - חלקן בנות עשר בלבד הלומדות בבתי ספר יסודיים, וחלקן מתיכונים, סבלו מהרעלה נשימתית ואושפזו בבתי החולים בעקבות ההרעלה. 

תחילה לא חשדה הנהלת בית החולים בדבר, אולם כשהתופעה התגברה ועוד ועוד ילדות ונערות החלו להגיע לבית החולים עם מצוקה נשימתית גדולה, הבין הצוות הרפואי כי ייתכן ומדובר בתופעה, ובמשרד הבריאות האיראני החלו לבדוק את החשדות.

סגן מחוז לורסתאן אמר כי במחוז שלו הורעלו 107 תלמידות תיכון. בד בבד, בכפר ג'נאת עבאד הקרוב לטהרן, הורעלו 40 בנות.

בחקירה התברר כי מדובר ב"הרעלה מכוונת מצד גורמים קיצוניים שרצו שכל בתי הספר באזור ייסגרו", כך על פי דבריו של סגן שר הבריאות יונס פנהאי. עוד עולה מהחקירה כי גורמים אלו השתמשו בחומרים כימיים ש"זמינים לכל", ואמנם ציין כי הם אינם נמצאים בשימוש צבאי אך לא ציין באלו חומרים מדובר. 

מאידך, שר החינוך יוסוף נורי התבטא ואמר כי מדובר ב"שמועות' בלבד, תוך שהוא אומר כי לכל התלמידות שהתאשפזו נמצאו מחלות רקע. "לא התגלה זיהום מיקרוביאלי ואין סיבוכים מתמשכים לתלמידות המורעלות", אמר.

תגיות:איראןלימודיםמחדלתלמידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה