חדשות בארץ

"חנן יובל... מי זה?": דודי אמסלם, הסערה ברשת והתגובה של קובי פרץ

המוזיקאי חנן יובל סירב להופיע בכנסת עקב הרפורמה המשפטית, וח"כ דודי אמסלם הציע את קובי פרץ שיחליף אותו. סערה התחוללה ברשת, ושני הזמרים החליטו להגיב: "אני גאה בחבר הכנסת אמסלם שבעיניי מעז להציף בצורה מתריסה את כל העוולות של המדינה הזו"

  • ו' אדר התשפ"ג
קובי פרץ. תמונה: פלאש 90קובי פרץ. תמונה: פלאש 90
אא

לאחר שהזמר חנן יובל סירב להופיע במשכן הכנסת באירועי ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, בעקבות הרפורמה המשפטית, ח"כ דודי אמסלם הגיב ברשת וכתב: "חנן יובל... מי זה? הייתי מציע למארגנים להביא את הזמר והיוצר הנפלא קובי פרץ, כדי שישיר לנו את השיר 'אנחנו מאמינים בני מאמינים, ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים'". בעקבות כך, התחוללה סערה ברשת, והתגובות לא אחרו לבוא, גם מצד אומנים ויוצרים אחרים.

יובל פנה הבוקר (שני) לזמר קובי פרץ ברשת וכתב לו: "קובי יקר, אני מאוד מעריך אותך כזמר, כיוצר וכקולגה. אני לא מכיר אותך באופן אישי, אבל אני מאמין שאתה בנאדם הגון וחיובי. אני רוצה שתדע, שכל עוד הדבר תלוי בי, אף אחד לא יצליח לסכסך ביני ובינך. אף אחד! מאחל לך ולכל משפחתך בריאות והצלחה".

כאמור, הסערה החלה לאחר שיובל סירב להופיע בכנסת ואמר כי "הכנסת הזאת - של אלמוג כהן, של דודי אמסלם, של החברה גוטליב, של גלית דיסטל, של אריה דרעי, של יו"ר הכנסת - זאת לא הכנסת שלי".

קובי פרץ, שנקלע לדיון הטעון שלא באשמתו, חטף אש מהגולשים שאמרו שהוא אינו ראוי לשיר בכנסת. "קמתי הבוקר לסערה תקשורתית ואני פתאום מוצא את עצמי תחת מתקפה ברשתות החברתיות כשאנשים אחים, ישראלים כמוני, כאלו שמעולם לא החלפתי איתם מילה או דיברתי עליהם סרה, משתתפים בחגיגה וקוראים לי עבריין", כתב פרץ. "אני רוצה להבהיר: אני גאה להיות סמל לאדם שהצליח לבנות את עצמו בזכות כשרון, חריצות ועבודה קשה ולהגיע משיכון עוני עד לפסגת המוזיקה הישראלית".

פרץ התייחס לדברים שנאמרו עליו ביממה האחרונה: "חורה לי לקרוא את התגובות שבד״כ אני לעולם לא נותן להן מקום, אבל קשה לי התעלם, וכשאני קורא אותן, הן מחזירות אותי לשנים של הפריצה הגדולה. הייתי עוד אז תודה לאל מהזמרים מהמצליחים בישראל. אבל אני, קובי פרץ מכפר שלם, אף פעם לא הייתי מיינסטרים, לעולם לא התייחסו אליי כאל זמר לגיטימי שהצלחתו הגיעה בזכות. עכשיו אומרים ׳תביאו ״עבריין״ להופיע בכנסת אז זו פני המממשלה׳... מישהו הזמין אותי אי פעם לאירועים ממלכתיים? לכנסת, לבית הנשיא? לאירועי זיכרון? הזמר הכי מצליח בארץ אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני לא שייך, למה? כי אני מזרחי מדי, לא תכול עיניים ובהיר שיער, ההיפך מהישראלי היפה, אם תרצו, הקונטרה של חנן יובל. לאנשים כמוני עד עכשיו מעולם לא היה מקום בימים הממלכתיים של מדינת ישראל כי אנחנו עדיין חיים לפי סטריאוטיפים גזעניים של מה ישראלי בעיניך".

פרץ ציין כי "חנן יובל הוא זמר נפלא ויוצר מהחשובים בישראל. צר לי שבחר לסרב להופיע בכנסת ישראל ביום הקדוש לכולנו - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בעיני, לא משנה כמה סוערים הדיונים הפוליטיים במשכן בשאר ימות השנה עם וויכוחים, מחלוקות, צעקות וריבים, ביום הזיכרון כולנו מתאחדים ושמים את כל המחלוקות בצד", כתב והוסיף: "ושלא יהיה ספק, אני גאה בחבר הכנסת דודי אמסלם שבעיני מעז להציף בצורה מתריסה את כל העוולות של המדינה הזו. תגחכו עליו, שהוא אדם פוגע ומזלזל, מצטער לומר לכם, האיש הזה מצליח לגעת שוב ושוב בכל הנקודות הרגישות בחברה ולהוציא רבים משלוותם - למה? כי הוא חושף את האמת והאמת חברים, כואבת".

פרץ סיים בפנייה לאמסלם: "דודי אמסלם היקר אוהב אותך, אני אשמח לשיר לך ולכל כנסת ישראל בכל זמן ועת שתרצו. עבורי זה יהיה כבוד עצום ואולי גם הזדמנות להראות לילדים שלי שאחרי כל מה שאבא שלהם עבר, החיים לקחו אותו שוב למקום הכי גבוה ומכובד שיש. בעיני, זה יהיה הסיפור הכי חינוכי וערכי שאפשר ללמד".

תגיות:הכנסתחנן יובלקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה