חדשות בריאות

לקה בדום לב בזמן נסיעה במשאית – ניצל על ידי חובשת ובנה

גבר בן 60, שעובד כעוזר נהג משאית, לקה בדום לב במהלך נסיעה שגרתית. חובשת מד"א ובנה המתנדב הצילו את חייו בזכות מפעם. "פתאום שוב הייתי בחיים", אמר

  • ה' אדר התשפ"ג
בעיגול הקטן: אוריאל ראובנס | צילום אמבולנס: פלאש 90בעיגול הקטן: אוריאל ראובנס | צילום אמבולנס: פלאש 90
אא

בחודש נובמבר האחרון, אוריאל ראובנס בן ה-60, שעובד כעוזר נהג משאית,  התמוטט במהלך נסיעה שגרתית בכניסה לקיבוץ גבעת חיים איחוד. נהג המשאית שהיה איתו הבחין מיד במה שקורה, מיהר לעצור בצד וחייג למוקד מד"א, שם הדריכו אותו כיצד לבצע פעולות החייאה, ובמקביל הזניקו למקום אמבולנס מהישוב הסמוך גבעת חיים מאוחד וניידת טיפול נמרץ.

כעבור רגעים ספורים, הגיעו למקום החובשת אורלי קינן ובנה, מתנדב הנוער במד"א רועי גימפוביץ, הם החלו לבצע פעולות החייאה, חיברו את מכשיר המפעם (דפיברילטור) ובעזרתו נתנו שוק חשמלי שסייע לליבו של אוריאל לחזור לפעום. אוריאל פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים הלל יפה בחדרה, אך רק לאחר הטיפול הרפואי, הבינו אורלי ובנה רועי שהם מכירים את אוריאל, שמתגורר במושב סמוך. 

לפני כשבועיים, נפגשו אורלי ורועי עם אוריאל ומשפחתו בביתו שבמושב אחיטוב.  "התעוררתי בבית החולים אחרי 3 ימים אבל לא זכרתי כלום", סיפר אוריאל. "סיפרו לי שהייתי בנסיעה והנהג ראה שאני מאבד את ההכרה. הוא התקשר למד"א, ואורלי שהייתה בגבעת חיים מאוחד הייתה כל כך קרובה שזה פשוט מדהים. היא הגיעה יחד עם רועי והם נתנו לי מכת חשמל ופתאום הייתי שוב בחיים".

רועי ואימו שיחזרו את האירוע במפגש עם אוריאל וסיפרו לו: ״הנהג עצר את המשאית באמצע הכביש ומיד תתחיל לעשות עיסויים כפי שהדריכו אותו במוקד 101 של מד״א. תוך דקות הגענו אליך, חיברנו את המפעם במהירות, נתנו מכת חשמל - והלב שלך חזר לפעום. ובמשך כל הזמן הזה לא זיהנו שמדובר בך - אוריאל. היינו כל כך מרוכזים בטיפול שלא הבנו את זה בזמן אמת. להגיע אליך היום הביתה ולחבק אותך זו סגירת מעגל עבורנו, המקרים האלה כשמגיעים תוך דקות ומצילים חיים עם מכשיר המפעם נותנים לנו את הכוח להמשיך ולהציל חיים".

 

תגיות:בריאותדום לבמדא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה