חדשות בארץ

סוף למשבר: נחתם ההסכם לחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון

השרים יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' חתמו, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מסמך הבנות להסדרת חלוקת הסמכויות ביניהם בנוגע למינהל האזרחי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים

(צילום: דוברות)(צילום: דוברות)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' חתמו היום (חמישי) על מסמך הבנות בנוגע לחלוקת האחריות במשרד הביטחון בין שר הביטחון לשר הנוסף ביחס למינהל האזרחי וליחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

ההסכם נחתם בהמשך להסכמים הקואליציוניים ולהחלטת הכנסת ביום הקמת הממשלה, וזאת לאחר חילוקי דעות ועימותים בעניין בין גלנט וסמוטריץ'.

על פי הדיווח בחדשות 12, המבנה הארגוני של מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי יישמר, ומינוי הקצינים העומדים בראשם ייעשה על ידי הרמטכ"ל בלבד. מנגד, סמוטריץ' ימנה סגן אזרחי מטעמו לראש המנהל האזרחי, שיהיה אחראי לנושאים האזרחיים ביהודה ושומרון, ובהם תכנון, תשתיות, מים, מקרקעין ותחבורה. בנוסף, סמוטריץ' יקים מנהלת במשרד הביטחון בראשה יעמוד מנכ"ל מועצת בנימין לשעבר, יהודה אליהו.

בכאן חדשות דווח כי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי, הפועלת להריסה בנייה בלתי חוקית, תפעל תחת הסגן האזרחי שימונה על ידי סמוטריץ'. פורום משותף, ובו נציגים של סמוטריץ', גלנט וגורמים ביטחוניים, ידון בפינויים. מקרים שבמחלוקת יועלו לדיון בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד דווח, כי פיקוד המרכז יוכל להרוס בנייה בלתי חוקית חדשה במידה וישנו צורך ביטחוני דחוף בהריסתה.

כזכור, בשבוע שעבר פינו כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי כרם בגוש שילה שבבנימין. האירוע הביא לשיא את המתיחות בין סמוטריץ' וגלנט. במכתב ששיגר לראש הממשלה, תקף סמוטריץ' את שר הביטחון והאשים אותו בהפרת ההסכם הקואליציוני: "במקום לממש מדיניות ביטחונית התיישבותית, השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים".

סמוטריץ' החריף את הטון כשכתב בטוויטר כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמיים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים, דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

"התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד-משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו, והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מראש הממשלה להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד שישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

תגיות:משרד הביטחוןיואב גלנטמתפ"שבצלאל סמוטריץ'המנהל האזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה