חדשות בארץ

מג"ב מפנה כרם בשילה. סמוטריץ’ לנתניהו: "להקפיא מיד את העקירה"

כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי החלו בפינוי הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה שבבנימין. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את שר הביטחון יואב גלנט ודרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא מיידית את עקירת הכרם: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה"

סמוטריץ’ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי החלו הבוקר (רביעי) בפינוי כרם בגוש שילה שבבנימין. במקום התפתחו עימותים בין הכוחות ובין מאות מפגינים שמחו על פינוי הכרם. בארגון חוננו דיווחו כי עשרות נעצרו. שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין בדרישה לעצור את עקירת הכרם.

"ממשלת ימין על מלא לא הורסת אלפי עצים שנשתלו כדת וכדין רק בשביל להרוס", נמסר ממשפחת בן אליהו, בעלת הכרם. "המעשה הזה הוא לא מוסרי ולא חוקי, והכי כואב, שהאויבים הערביים שלנו רואים את זה, ומקבלים דחיפה גדולה יותר להמשיך בטרור נגד יהודים".

במכתבו לראש הממשלה, תקף סמוטריץ' את שר הביטחון יואב גלנט: "לפני כחודש, הנחיתי כשר במשרד הביטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי, לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה, שר הביטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

"לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות ביטחונית התיישבותית השר גלנט בחר  להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים, אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית".

"אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי, כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותנו למיליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון. הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

סמוטריץ' החריף את הטון כשכתב בטוויטר כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמיים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים, דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

"התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד-משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו, והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מראש הממשלה להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד שישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה אף הוא הבוקר לראש הממשלה בדרישה לעצור מיד את פינוי הכרם. מלשכתו נמסר כי "גלנט משתמש במג"ב איו"ש כדי לבצע הרס מיותר, למרות שהוא יודע שעל פי ההסכמים הקואליציוניים מג"ב איו"ש אמור לעבור לאחריות המשרד לביטחון לאומי. עוד הודיע השר בן גביר כי הוא דורש לבצע את העברת הסמכות על מג"ב איו"ש כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

תגיות:מג"באיתמר בן גביריואב גלנטבצלאל סמוטריץ'חבל בנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה