חדשות מדע וטכנולוגיה

רכבת הרחף בדרכה לישראל: האם בעתיד הקרוב נגיע לאילת בחצי שעה?

האם הרכבת המהירה ביותר בעולם - בדרך לישראל? לדברי שגריר ישראל ביפן, הדבר קרוב מתמיד וכבר עכשיו נרקמה תוכנית שמדברת על כך שהרכבת היפנית תגיע תוך חצי שעה לאילת. נשמע לכם הזוי? היפנים לא יסכימו איתכם

אא

האם הרכבת המהירה ביותר בעולם - בדרך לישראל? לדברי שגריר ישראל ביפן, הדבר קרוב מתמיד, וכבר עכשיו נרקמה תוכנית שמדברת על כך שהרכבת היפנית תגיע תוך חצי שעה לאילת. 

מי שעומד בראש התוכנית היא שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, שביום שלישי האחרון חשף כי נפגש עם הנהלת הרכבת המהירה ביותר בעולם המכונה 'שינקנסן', זאת על מנת לקדם את התוכנית להביא את הרכבת לישראל. 

לדבריו, היפנים התלהבו מהרעיון שהרכבת שלהם תגיע לישראל, ואמרו כי אם אכן התוכנית תצא לפועל - הרכבת תגיע לאילת תוך חצי שעה, במהירות שיא של 630 קמ"ש זאת למרות שמהירות השיא שלה היום עומדת על 350 קמ"ש. 

לדברי כהן, בימים אלו עובדת שינקנסן על רכבת מדגם חדיש שנקרא 'קליע' - לא בכדי. "כשמה כן היא. רכבת הקליע תגיע למהירות של 630 קמ"ש", מבטיחים היפנים, תוך שהם נשענים על ניסוי שבוצע על רכבת הרחף בשנת 2015.

בניסוי הצליחו היפנים להוכיח כי בכוחה של רכבת הרחף להגיע למהירות של 630 קמ"ש, ועל סמך ניסוי זה הם עובדים כעת על פיתוח הרכבת המסחרית, שכאמור תוכל להגיע למקומות רבים בעולם, ולא רק לישראל, במהירות בלתי נתפשת.

עם זאת, לצד הרעיון, יש גם לא מעט מכשולים - בעיקר כאלה שנובעים מביורוקרטיה. בעוד שבמדינות רבות הדבר כבר נחתם ורכבת הרחף אמורה לפעול תוך שלוש עד חמש שנים - בישראל זה עשוי לקחת למעלה מעשור (!).
 

תגיות:רכבתטכנולוגיהיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה