חדשות כלכלה

"קטסטרופה חברתית וכלכלית": זו השנה בה קופת המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן לחלוטין

קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן לחלוטין בשנת 2044, זאת כיוון שהחל משנת 2027 התשלומים של המוסד יהיו גבוהים מהתקבולים

  • ב' אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דיון בנושא משבר הגירעון במוסד לביטוח לאומי התקיים אתמול (רביעי) בוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי מיש עתיד.

יו"ר הוועדה מיקי לוי התייחס לנתוני המוסד לביטוח לאומי, המתריעים על כך שבשנת 2027 התשלומים של המוסד לביטוח לאומי צפויים להיות גבוהים מהתקבולים, ובשנת 2044 קרן המוסד לביטוח לאומי צפויה להתרוקן לחלוטין.

"אם הביטוח הלאומי יגיע לחדלות פירעון תהיה פה קטסטרופה חברתית וכלכלית במדינה. התרוקנות הקופה בשנת 2044 תוביל לפגיעה חמורה בחוסן החברתי. ממשלות ישראל לאורך הדורות נושאות באחריות לחיסול המוסד לביטוח לאומי", אמר לוי.

יו"ר הוועדה הוסיף: "זה יהיה אסון לכל אזרחי ישראל וזה פשוט מרתיח אותי. מטריד אותי שאין תוכנית ממשלתית כוללת. הייתה החלטת ממשלה בשנת 2015 לבחון את התוכנית ומאז לא קרה כלום. חמישית מתקציב המדינה הולך למימון של הביטוח הלאומי. ההחלטות על עצמאות הביטוח הלאומי צריכות להתקבל על ידי הממשלה. צריך להכין הצעה לממשלה להבראת הביטוח הלאומי".

לפי הדוח האקטוארי המלא של המוסד לביטוח לאומי, העלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים ל-68 תדחה את אזילת קרן המוסד לביטוח לאומי בכ-10 שנים ל-2053. במשרד מבקר המדינה טוענים כי על הממשלה לבחון דרכים להתמודדות עם העלייה בתוחלת החיים של גברים ונשים שתהייה בת-קיימא. העלייה המתמשכת בתוחלת החיים מחייבת בחינה של מתווה העלאת גיל הפרישה של נשים תוך השוואה למקובל בעולם.

בתום הדיון אמר לוי: "יש לי כאב בטן גדול מהדיון הזה והוא מספק לי סיבת אחת נוספת לא לישון בלילה. המצב קטסטרופלי, אנחנו נמצאים 21 שנים לפני חדלות פירעון של המוסד לביטוח לאומי ולמדינת ישראל אין פתרונות לכך. מבקש שמהמועצה לכלכלה תתכנס בהקדם ותגבש תוכנית להבראת המוסד לביטוח לאומי".

תגיות:ביטוח לאומיכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה