חדשות בעולם

בלתי נתפס: בן 34 חולץ מההריסות - 11 יום לאחר רעידת האדמה העזה בטורקיה

גבר בן 34, שאשתו ילדה בן בכור 3 שעות בלבד לפני רעידת האדמה – חולץ לאחר 261 שעות, בהן שהה בין ההריסות

  • א' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נס בטורקיה: מוסטפא אבצ'י, תושב טורקיה בן 34, נלכד תחת הריסות בית החולים בטורקיה במשך 11 יום, וחולץ כשהוא עדיין בחיים.

אבצ'י הפך לאב 3 שעות בלבד לפני רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה לפני כשבועיים. הוא עזב את בית החולים דקות ספורות לפני רעידת האדמה כדי ללכת לקנות ביסקוויטים בקיוסק הסמוך. היולדת וביתה הפגה שרדו בנס את האסון, כאשר חדר ההתאוששות בקומה הרביעית שהן שהו בו נשאר ברובו שלם.

בעת הרעש הגדול חששה היולדת שבעלה מת וטמון בין הריסות בית החולים, אבל מוסטפא שרד בצורה מדהימה עם גבר נוסף בן 26, כשהם נלכדו בחלל בקומת הקרקע של הבניין.

הוא נשאר לכוד, הוא חשש שאשתו ותינוקו נהרגו בחדר שמעליו, אך בסופו של דבר חולץ לאחר 261 שעות. מוסטפא שנפצע בכף הרגל וסבל מהתייבשות פונה לבית החולים להתאוששות. תמונות שלו מתאחד עם אשתו ותינוקו בשבת האחרונה, כשהוא שוכב במיטתו בבית החולים נגעו בליבם של רבבות אנשים ברחבי העולם.

מוסטפא התקשה להכיל את העובדה שהוא חולץ, ואשתו וביתו בחיים: "לא האמנתי שאצא שוב לאור, מעולם לא חשבתי שאצא החוצה. חשבתי שאשתי והילדה שלי מתו. עכשיו אני כל כך שמח. אני מרגישה כאילו נולדתי מחדש. יש לי רק כאב קטן", אמר בהתרגשות.

מוסטפא סיפר כיצד התחבר עם הגבר הנוסף שנלכד לצדו בחושך המוחלט: "הפכנו לשני חברים, אבל אם הייתי רואה אותו ברחוב, לא הייתי מכיר אותו כי מעולם לא ראיתי את פניו והוא אף פעם לא ראה את שלי כי היה כה חשוך".

אשתו היולדת בילג' סיפרה אף היא על תחושותיה: "אני מרגישה שנולדתי מחדש עכשיו כי כל כך פחדתי שהתינוק שלי יגדל בלי אבא. אני מאמינה שאלוקים שמע את קולו של התינוק שלנו. התפללנו כל כך הרבה והתפילות האלה לא היו לשווא, אני מאוד שמחה, עדיין יש לי צמרמורת כשאני נזכרת כשאמרו לי שמוסטפא חי. לא האמנתי עד שראיתי אותו במו עיניי".

תגיות:טורקיהרעידת אדמהחילוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה