חדשות יהדות

"היה מזעזע": הירדנים חתכו את רצועות התפילין של רב הקהילה הספרדית בדובאי לנגד עיניו

אנשי הבידוק הביטחוני בנמל התעופה בעמאן עיכבו את רב הקהילה הספרדית בדובאי משום שנשא עימו תפילין בתיק היד.

  • א' אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורמי הביטחון בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן, בירת ירדן, חיללו וגזרו את רצועות העור של התפילין שנשא הרב משה חליווה, רבה של הקהילה הספרדית בדובאי, שהיה בטיסת קונקשן מישראל לאבו דאבי, דרך עמאן.

על פי הדיווח ב-ynet, גורמי הביטחון החרימו את התפילין כאשר הרב חליווה נחת בנמל התעופה הירדני, ואחרי כשעה וחצי של ויכוחים, וחרף הפצרותיו של הרב כי מדובר בחפץ קדוש, הם גזרו את רצועות התפילין לנגד עיניו והחזירו לו את הבתים.

הרב סיפר על החוויה הקשה: "בכיתי, התחננתי, הסברתי להם שזה דבר קדוש, אמרתי שאנחנו בני דודים. שאנחנו מתפללים לאללה. 'אין בזה שום ברזל בפנים', הסברתי. 'אתם יכולים לבדוק במכונה. יש בפנים כתב מהתורה שקדושה לנו כמו הקוראן שלכם'. אמרו לי שאם זה היה במזוודה שנכנסת לבטן המטוס זה היה בסדר, אבל אסור לי לקחת את זה בתיק היד למטוס – כי זה 'חבל' וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו".

עוד הוסיף הרב חליווה: "אמרתי שאני טס בכל העולם. יש אלפי יהודים שטסים בעולם ומעולם לא השתמשו בדבר קדוש כדי לחנוק מישהו. הסברתי להם שזה עולה הרבה כסף וזה דבר קודש. אמרתי שאני אחזור לתל אביב עם התפילין".

כל תחנוניו לא עזרו, ואנשי הביטחון איימו לקרוא למשטרה אם הרב חליווה ימשיך להתנגד. "בסוף נאלצתי ללכת. פניתי למנהל הביטחון, אבל בסוף הוא הסכים שאקח רק את הבתים. את הרצועות הם לקחו", שחזר הרב בכאב. "היו סביבי שישה אנשים. ביקשו שאראה איך משתמשים בזה. שמתי את התפילין לפני החבר'ה שם. הם היו סקרנים, אבל בסופו של דבר דרשו ממני ללכת ולהשאיר אותן. שוב התחננתי ובכיתי: אז תחתכו את הרצועות ותנו לי לשמור את הבתים. זה קדוש. אין שום סיכון ביטחוני בבתים".

"עכשיו אני לא יכול להשתמש בהן. זה היה מזעזע. זה הזכיר לי בראש תמונות של סוף שנות ה-30 באירופה, שם חתכו את הפאות. הרגשתי מושפל. אבל יותר מכך, היה הפחד שאיימו לקרוא למשטרה", סיים הרב חליווה את דבריו. "מול אנשי הביטחון הרגשתי אנטישמיות. אפילו את הבתים הם סירבו לתת לי".

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

תגיות:דובאיתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה