חדשות בארץ

נציב זכויות האדם של האו"ם: "לעצור את הרפורמה המשפטית"

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם הביע דאגה מהרפורמה במערכת המשפט בישראל וקרא להשהות את המהלך ולפתוח אותו ל"דיון רחב יותר". שר החוץ אלי כהן: "כל קשר בין הנציב לזכויות אדם של האו"ם לזכויות אדם הוא מקרי בהחלט"

נתניהו ולוין, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ולוין, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הנציב העליון לזכויות האדם של האו"ם, וולטר טורק, הביע היום (שלישי) דאגה מהרפורמה במערכת המשפט בישראל וקרא לממשלה לעצור אותה.

בהצהרה שפרסם, טען טורק כי חוקי הרפורמה עלולים להציב "סיכונים חמורים ליעילותה של מערכת המשפט בהגנה על שלטון החוק, זכויות אדם ועצמאות שיפוטית". עוד אמר כי הוא "מודאג מכך שאם שינויים אלה יאושרו, הם יחלישו את ההגנה על זכויות אדם עבור כולם אבל במיוחד עבור הקהילות והקבוצות הפגיעות ביותר שלא יכולות להשיג את זכויותיהן באמצעות ייצוג ברשות המחוקקת וברשות המבצעת. בהינתן רמת החשש הציבורי והפוליטי, אני קורא לממשלת ישראל להשהות את השינויים החקיקתיים המוצעים ולפתוח אותם לדיון רחב יותר".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף מוטה וחסר השפעה. במקום לגנות את ההפרות החוזרות ונשנות של זכויות אדם באיראן, בסוריה, ברשות הפלסטינית ובמקומות רבים נוספים בעולם, יש במועצה מי שהחליטו היום לבקר את מדינת ישראל על כך שהחלטנו לבצע רפורמה שרק תחזק את הדמוקרטיה בישראל. איזה אבסורד".

שר החוץ אלי כהן אמר: "כל קשר בין הנציב לזכויות אדם של האו"ם לזכויות אדם הוא מקרי בהחלט. לא נקבל הטפות מוסר ממי שמתעלמים מהפרות בוטות של זכויות אדם בסוריה, באיראן, ברשות הפלסטינית ובעזה, ותוקפים את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, יותר מכל מדינה אחרת. מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה חזקה ומשגשגת, שתשמור על זכויות הפרט".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב: "נציב מועצת 'זכויות האדם' של האו"ם, שאחראי על אחד הגופים הכי מעוותים ואנטי מוסריים בעולם, הוא האחרון שיכול ללמד את ישראל דמוקרטיה מהי. לאמירתו אין שום תוקף, משפטי או מוסרי, ואין לו זכות להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל".

"מועצת זכויות האדם היא גוף שבו ישראל מופלית לרעה באופן קיצוני כבר שנים רבות, גוף בו מוקמות נגד ישראל ועדות חקירה אנטישמיות ושישראל מעולם לא הכירה בסמכותו המוסרית. אני מציע לנציב לעסוק בהגנה על זכויות האדם בסוריה, ברצח הנשים והמפגינים באיראן, ברדיפת קהילת הלהט"ב ברשות הפלסטינית וברשימה ארוכה של ארגוני טרור ועוולות קשות של משטרים אפלים, מהם הוא והמועצה שלו מתעלמים דרך קבע, לפני שהוא מתערב ומטיף מוסר לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

תגיות:אלי כהןאו"םגלעד ארדןבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה