חדשות בארץ

תתכוננו: ביום חמישי - שביתה במוסדות הלימוד ובשלטון המקומי

כ-80 רשויות מכל הארץ הכריזו על שביתה ביום חמישי הקרוב. לשביתה הצטרף גם ארגון המורים

  • ל' שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרכז השלטון המקומי הודיע כי ישבית ביום חמישי הקרוב את בתי הספר העל יסודיים, את הסייעות בגנים ואת עובדי המנהלה בבתי הספר. ההשבתה לא תכלול את מוסדות החינוך המיוחד.

לדברי השלטון המקומי, ההחלטה על השביתה התקבלה עקב "התעלמות האוצר מדרישותיו, והכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן".

באספת חירום כללית של השלטון המקומי, בה השתתפו כ-80 ראשי רשויות מכל הארץ, הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות בין היתר לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית, ביטול קרן הארנונה, הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד ועוד.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר באסיפה: "השלטון המקומי מאוחד ונחוש. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב – אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה".

שעה קלה לאחר ההכרזה, גם יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע כי יצטרף לשביתה. מהסתדרות המורים נמסר: "לאור שביתת הסייעות שעליה הכריז מרכז השלטון המקומי, גני הילדים לא ייפתחו ביום חמישי. הגננות תגענה לגנים אך לא תקבלנה ילדים, כיוון שאסור להן לפתוח את הגנים ללא סייעות. גני החינוך המיוחד שהוחרגו מהשביתה, יעבדו כרגיל כי סייעות החנ"מ לא שובתות". עדיין לא נמסרו הנחיות לגבי בתי הספר היסודיים.

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי: "כזרוע הביצועית של הממשלה – עלינו לקבל כלים כדי להעניק שירותים לתושבינו. למועצות האזוריות יש נושאים ייחודיים כגון: ניהול יישובים גדולים, שיקום תשתיות ביישוב הוותיק, עדכון תעריף פר קפיטה בחינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד, קידום עבודה מועדפת בחינוך על מנת להתמודד עם משבר כוח האדם בחינוך לגיל הרך ובנושא החקלאות אנו קוראים לבטל את הרפורמה בחקלאות ולהתכנס לרפורמה חדשה ומוסכמת".

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הוסיף: "אנחנו נתמוך בכל החלטה שתתקבל. אנחנו ראשי הערים – יש לנו כוח שאנחנו לא משתמשים בו מספיק. הגיע הזמן שנעמוד מול השלטון המרכזי ונגיד את דברינו. זה תלוי בנו. יש לנו שעת כושר – ראוי להשתמש בה".

הדרישות אותם העלה השלטון המקומי:

·        פתרון המשבר הלאומי של הסייעות בגני הילדים.

·        מחסור בכיתות לימוד.

·        הסכם שכר למורי העל יסודי.

·        הסעות תלמידים וחינוך מיוחד.

·        "קרן הארנונה" במסווה של פתרון משבר הדיור לזוגות הצעירים.

·        עדכון תקציב מענקי איזון.

·        עדכון מענקי פיתוח.

·        חיזוק מבנים והתחדשות עירונית.

·        ניהול ותחזוקת חופי הים.

נזכיר כי אתמול דנה ועדת החינוך של הכנסת במצוקת הסייעות בגני הילדים. משרד החינוך מסר כי מדי יום יש צורך לאייש 3,000 אנשי צוות חסרים בגנים.

תגיות:שביתהמערכת החינוךהשלטון המקומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה