חדשות בארץ

הצד האפל של מחאת השמאל: התנהלות דורסנית מול ילדה אוטיסטית

פעילי שמאל חסמו את ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב, על מנת שלא תגיע למליאת הכנסת. כאשר ביקשה התחשבות בילדתה עם האוטיזם, הגיבו המפגינים בעזות

  • כ"ט שבט התשפ"ג
בעיגול: טלי גוטליב (צילומים: גילי יערי, יונתן סינדל / פלאש 90)בעיגול: טלי גוטליב (צילומים: גילי יערי, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

התנהגות מבישה במיוחד של מפגיני השמאל: במהלך התנגדותם של מפגיני השמאל לרפורמה המשפטית שתאושר היום (שני) בכנסת בקריאה ראשונה, חסמו המפגינים בתים של מספר חברי כנסת מהימין.

במהלך חסימת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) התנהלו המפגינים בצורה בזויה. כאשר ניסו למנוע מגוטליב להגיע למשכן הכנסת, יצאה חברת הכנסת אליהם והתחננה בפניהם שיהיו בשקט כי יש לה ילדה מיוחדת – אך אלו סירבו.

"אפשר לקחת יום חופש ולעצור את ההפיכה המשטרית", אמר אחד המפגינים. גוטליב הדגישה: "אני הולכת לעבודה", וביקשה שישמרו על שקט כדי לא להפריע לילדה שלה. "שימי מוזיקה בתוך הביתה", הציע המפגין. "אי אפשר, היא אוטיסטית בתפקוד נמוך", הסבירה גוטליב.

המפגין לא התרגש מצרכיה של הילדה המיוחדת, וטען בפני חברת הכנסת בעזות מצח ובחוצפה הזויה: "את נשארת היום בבית. תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת, כי את נשארת היום בבית".

חברת הכנסת כתבה בקבוצת הוואטספ של חברי הליכוד: "חברים יקרים, חייבת בהול מספר של משמר הכנסת, בפתח הדלת שלי מלא ילדים, ויש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת בהול. מפגינים הזויים, יושבים ליד דלת הבית שלי ומונעים ממני לצאת, ירדו מהפסים".

ראש הממשלה נתניהו גינה את התנהלותם של פעילי השמאל: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה - להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה גינה אף הוא: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם.

"אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה", הוסיף אוחנה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ציין כי "הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח"כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי".

ח"כ לימור סון הר-מלך הגיבה: "אני מגנה בשאט נפש את התנהלות מפגיני השמאל שחסמו הבוקר את ביתה של חברתי ח"כ טלי גוטליב, ומנעו ממנה לקחת את בתה בעלת הצרכים המיוחדים למוסד החינוכי בו היא לומדת – תוך השמעת אמירות זלזול ובוז. חסימת משפחות ח"כים בבתיהם הפרטיים היא חציית קו אדום לכל דבר ועניין. איבדתם את זה לגמרי! היום נמשיך בחקיקה לתיקון מערכת המשפט של מדינת ישראל, ושום איומי סרק או הפגנות אלימות לא ירתיעו אותנו".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "מנהיגי ההפגנות איבדו כל כיוון. ‏לחסום יציאה לבית שבו יש ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך שצריכה לצאת למסגרת שלה, זה אובדן מוחלט של שליטה וערכים. בושה".

התנהלותם של פעילי השמאל הובילה לגינוי גם מצידו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שהגיב: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח"כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

תגיות:פעילי שמאלטלי גוטליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה