בין אדם לחברו

כיצד להיות בעל חסד ואהבת ישראל? כמה נקודות שאפשר להתחיל מהם כבר עכשיו

חסד חסד תרדוף: קבלו רעיונות שתוכלו ליישם כבר עכשיו כדי להפוך את הלב שלכם לאוהב, ולמלא בו עוד ועוד אהבת ישראל כדי שנהיה ראויים להביא את המשיח ואת הגאולה

אא

בסרטון חוצב להבות אש שבו התייחס למות האחים הקדושים אשר מנחם ויעקב ישראל פלאי הי"ד - הרב ברוך רוזנבלום אמר כי דווקא בעת הקשה הזו עלינו להתאחד יחדיו - דתיים על חילוניים ומסורתיים, וללבות את אש אהבת ישראל בלבנו, למרות חילוקי הדעות שיש בינינו. 

איך עושים זאת? איך מגשרים על הפערים ואוהבים - למרות שאיננו חושבים אותו הדבר? 

לפניכם כמה רעיונות מעשיים שאפשר להתחיל מהם כבר עכשיו, כדי ליצור בינינו 'אהבה, אחווה, שלום ורעות', בתקווה שכל מעשה טוב וכל קבלה טובה, יקרבו את הגאולה ואת המשיח:

- אם עברתם ליד שכן - לא משנה אם הוא דתי או חילוני - תקפידו להקדים לו שלום. 

- תתעניינו יותר אחד בשני, ולא רק כשאתם צריכים משהו.

- תפתחו את הלב להתקשר יותר לא רק לבני משפחה או חברים אלא גם לאנשים שאתם לא מכירים ושלא מכירים אתכם. 

- בכל עיר יש קו של חלוקת מזון לנזקקים. תהיו יותר מעורבים בעשייה למען הזולת, ובפרט במזון לנזקקים. בין אם זה בארגון סלי מזון בגופכם ובין אם בבישול מזון למשפחות שמוכנות לקבל מזון מוכן. 

- תאירו פנים למי שרואה אתכם ברחוב. שאנשים ייתקלו בחיוך שלכם ולא בפנים זועפות. באופן כללי, תשימו לב לפנים שלכם במהלך היום - האם הן יותר מאירות או יותר כבויות, ותתקנו את זה. 

- יש 'עניים' שאינם צריכים אוכל ובגדים אלא עצה טובה, מילה טובה, עידוד, פרגון או מחמאה. אל תחסכו את זה ממי שאתם פוגשים בדרככם. לפעמים הגוף שבע אבל הנפש רעבה - תנו מחמאות למי שצריך את זה, ברוחב לב. תנו הכרת הטוב, תנו הערכה לאדם השני. אל תחסכו ממנו מילה טובה - בין אם אתם מעבידים ובין אם אתם עובדים, אתם יכולים לעשות טוב לאחר. 

- גם אם השכן שלכם שונה מכם במראהו או באופן ההסתכלות שלו על העולם, אל תסתכלו עליו בצורה 'עקומה'. בנים לאב אחד אנחנו, והקב"ה אוהב את כל בניו באותה המידה. תתפללו עליו שיחזור בתשובה, ובינתיים, תתפללו לאהוב אותו ותחליטו לאהוב אותו כמו שהוא עכשיו. 

- קבלו החלטה חד סיטרית להיות טובים ולהגדיל את יראת השמיים שלכם בכל יום. 

- שמחו את הקב"ה בכל יום - במעשה אחד שאותו תעשו בחירוף נפש ולשם שמיים. 

- קבלו על עצמכם שלא לדבר יותר לשון הרע, ואם דיברתם - קנסו את עצמכם ב-50 ש"ח שיינתנו לעניים או לתלמידי חכמים, בכל פעם שנכשלתם בזה. 

- אל תחשבו רעה כל היום בלבבכם. אל תשנאו אנשים אחרים, ואל תחפשו דרכים ליקום וליטור - לא בבוס שעשה לכם רעה לדעתכם, לא בשכנה או חברה שמקנאה בכם לתחושתכם, ולא לאף אדם בעולם. אם אתם מרגישים שהשני עשה לכם רע - תתפללו עליו במקום לשנוא אותו. תדליקו נר לצדיקים ותבקשו שהקב"ה יהפוך את לבו ויכניס בו אהבה וטוב. אל תאחלו לאף אדם בעולם הזה רע, רק טוב. 

אלו עוד מצוות גמילות חסדים תוכלו להרוויח - בקלות? לפניכם רשימה קלה שתוכלו לבחור ממנה:

- תנו שלוש פרוטות בקופת הצדקה בכל יום, וכוונו שהצדקה תהיה לזכותו של כל עם ישראל באשר הוא ולבשורות טובות מכל עם ישראל. 

- אם יש לכם סכום גדול של כסף - תוכלו לפתוח גמ"ח להלוואת כספים ללא ריבית. 

- תוכלו לפתוח גמ"ח להשבת אבידה. 

- שמעתם על אדם שמאושפז בבית החולים? אל תגידו לעצמכם: 'מישהו אחר כבר יבקר אותו, אני עסוק מדי'. מצוות ביקור חולים היא אחת המצוות החשובות ביהדות - התניעו את הרכב וסעו לבקר חולים בבית החולים. הביאו להם גם פירות או דברים אחרים שישמח אותם. 

- זיכה אתכם הקב"ה בבית? השתדלו להכניס בו אורחים כפי יכולתכם, ובמיוחד בשבת.

- אכלתם, שבעתם ו... הותרתם: נשאר לכם אוכל מארוחות הבוקר, הצהריים והערב או מסעודות שבת? אל תזרקו אותו: יש אנשים נכים ומסכנים שלא יכולים לבשל בכוחות עצמם וישמחו לקבל את האוכל שנשאר לכם. בררו דרך ארגוני החסד בעירכם כיצד ניתן לשנע את האוכל המוכן למי שבאמת זקוק לו. 

תגיות:אהבת ישראלחסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה