חדשות בארץ

שר החוץ כהן בבאבי יאר: "נעשה הכל לשמור על עמנו"

שר החוץ אלי כהן, שהגיע לביקור מדיני באוקראינה, השתתף בטקס של הקהילה היהודית בבאבי יאר, לזכרם של עשרות אלפי היהודים שנרצחו בשואה בגיא ההריגה, ונטע עץ בחורשה הסמוכה לאנדרטת ההנצחה

(קרדיט: שלומי אמסלם, לע"מ)(קרדיט: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

שר החוץ אלי כהן, שהגיע לביקור מדיני באוקראינה, השתתף היום (חמישי) בטקס של הקהילה היהודית לזכרם של עשרות אלפי היהודים שנרצחו במהלך השואה בגיא ההריגה באבי יאר.

טקס הזיכרון נפתח בנטיעת עץ בחורשה הסמוכה לאנדרטת ההנצחה, על ידי כהן, שגריר ישראל מיכאל ברודסקי ורבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ'.

(קרדיט: דוברות הקהילה היהודית JCC חב''ד בקייב)(קרדיט: דוברות הקהילה היהודית JCC חב''ד בקייב)

לאחר הנטיעה קרא הרב מרקוביץ' פרק תהילים והודה לשר כהן בשמם של כל יהודי אוקראינה על הביקור המחזק: "עץ הוא דבר חי שמתפתח וצומח כלפי מעלה, אך שורשיו נטועים עמוק באדמה. כך גם אנחנו. הרבי מליובאוויטש לימד אותנו שאנחנו צריכים להיות כל הזמן עם הפנים אל העתיד, אך תמיד לזכור את העבר וללמוד ממנו".

"המקום הזה מזכיר לנו את העבר הקשה של היהודים בשואה, אך גם מזכיר לנו את החובה של כל אחד לדאוג להמשך קיומו של העם היהודי. מכאן אנחנו קוראים לכל העולם להתאחד ולדרוש לעצור את זוועות המלחמה באוקראינה. אסור לעמוד מנגד".

בנאומו בטקס אמר כהן: "אנו ניצבים היום במקום הכואב הזה, בו נרצחו יותר מ-30 אלף יהודים במהלך שהקדים את הפתרון הסופי הנורא שהביא להכחדתם של יותר ממיליון וחצי יהודים בשטחי ברית המועצות לשעבר".

"השואה היא כתם שחור בהיסטוריה האנושית, ואנחנו חייבים להזכיר שרצח שיטתי  של יהודים באשר הם יהודים, לא יחזור לעולם", הוסיף כהן. "בעומדי כאן היום כשר החוץ של מדינת ישראל ונציגה של ממשלת ישראל, אני יכול להבטיח שאנו נעשה הכל כדי לשמור על עמנו ולספק לו ביטחון נגד זורעי הרעה נגדו".

ביקורו של כהן בקייב הינו הביקור הראשון של שר ישראלי בבירת אוקראינה מאז פרוץ המלחמה עם רוסיה לפני שנה. השר צפוי להיפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועם עמיתו, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה.

תגיות:אלי כהןאוקראינהבאבי יאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה