אמונה

מרגישים שהמזל שלכם תקוע? ככה תשחררו את כל החסימות

מה אפשר לעשות כשמרגישים שדברים 'תקועים' בחיים? מה צריך לעשות כדי לשנות את המזל שלנו? ואיך אפשר לזכות שיפתחו לנו שערי ברכה והצלחה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש תקופות בחיים שאנחנו מייחלים למשהו והוא לא קורה. מרגישים שהמזל חסום, שמשהו שם תקוע. רוצים להקים בית והשידוך לא מגיע, רוצים ילדים וקצת מתעכב, יש ילדים אבל יש גם אתגרים, הבריאות לא במצב מלהיב, הפרנסה מקרטעת וכדומה. במצב כזה, בו צריכים ישועה אנו צמאים להארת פנים מאת ה', לאיזשהו מסר משמים שייתן לנו כוחות. ובכן, לקבל שיחת טלפון משמים אי אפשר, אבל בורא עולם מדבר איתנו ומעביר לנו מסרים דרך התורה הקדושה.

התורה היא לא ספר היסטוריה שמספר לנו על אירועים שהתרחשו אי שם בראשית התהוות האומה הישראלית, אלא התורה היא ספר חי שמדבר אלינו. הקב"ה מדבר אלינו, אל כל אחד ואחת מאיתנו, דרך התורה. ובפרשת לך לך הקב"ה מעביר לנו מסר בכל פעם כשנכנסת לנו מחשבה לראש שהמזל שלנו חסום. אז מה קורה שם?

בפרשת לך לך אברהם אבינו אומר לה' שהוא לא זכה לילדים, והעבד שלו אליעזר הוא זה שיירש אותו. אברהם אבינו, שהיה אסטרונום ובקיא בחוכמת המזלות, ידע לחזות בכוכבים והוא ראה שבמזל שלו אין ילדים. על פי הטבע הוא לא יזכה להביא ילדים לעולם. אז הקב"ה אומר לו על כך "וַיּוֹצֵא אֹתוֹ הַחוּצָה וַיֹּאמֶר הַבֶּט נָא הַשָּׁמַיְמָה וּסְפֹר הַכּוֹכָבִים אִם תּוּכַל לִסְפֹּר אֹתָם וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ" (בראשית ט"ו, ה').
רבנו בחיי מבאר על פסוק זה: "ודעת רבותינו ז"ל שהוציאו חוץ מן המערכה, וכן דרשו 'ויוצא אותו החוצה' - אמר לו 'צא מאצטגנינות שלך' [=לחזות בכוכבים]. הבט נא השמימה, אין לשון הבטה אלא מלמעלה למטה... ודרשו רבותינו ז"ל שהגביהו למעלה מן הכוכבים והמזלות, והיו הכוכבים ומזלות מדרס לרגלו... ומכאן הוכיחו ז"ל אין מזל לישראל כי הם למעלה מהם".

הקב"ה אומר לו "צא מאצטגנינות [=חוכמת המזלות] שלך, שראית במזלות שאינך עתיד להעמיד בן" (רש"י), מרים אותו מחוץ לשליטת הכוכבים, ומראה לו שלישראל אין מזל, כפי שמובא גם בתלמוד "ריבונו של עולם, נסתכלתי באיצטגנינות שלי, ואיני ראוי להוליד בן. אמר ליה 'צא מאיצטגנינות שלך, שאין מזל לישראל'" (מסכת שבת, דף קנו, עמ' א).

מה ה' בעצם אומר לאברהם אבינו, ובצורה יותר רחבה – מה הקב"ה אומר בזה לכל אחד ואחת מאיתנו?

כשה' הבטיח לאברהם אבינו צאצאים, הוא גילה לו שהוא וצאצאיו יהיו בהנהגה של מעל הכוכבים, הנהגה של למעלה מן הטבע וחוקי הטבע. וכך מבאר המלבי"ם: "גילה לו שהוא וזרעו אינם נתונים תחת משטרי הכוכבים והמזלות. והגם שהמערכות שולטים על עניני העולם, הוא יוצא החוצה מן הנהגת העולם הזה ואינו נתון תחת המזל".

כל אדם נולד במזל מסוים, שיש לו השפעה על תחומים שונים בחיינו. אבל, וכאן מגיע ה'אבל' הגדול, יהודי יכול לבחור לחיות במסלול חיים אחר, שהוא מעל המזלות, מעל הטבע.

איך זוכים לעלות להנהגה שהיא למעלה מן הטבע? כשאנחנו עושים מעל הטבע שלנו, אז מידה כנגד מידה ה' ינהיג אותנו בהנהגה שהיא למעלה מן הטבע. כלומר, כל מצוות התורה הן פעולות רוחניות שלמעלה מטבע האדם, כגון: צדקה, הקפדה על כשרות, שמירת שבת, וויתור למען האחר, עבודת המידות, וכן יתר המצוות, וזאת מכיוון שהטבע שבאדם מושך אותו לעשות ככל אשר על רוחו, וכאשר האדם מתמודד ומתגבר על טבעו, הוא מתעלה למערכת על-טבעית. ולכן כאשר אדם מתחזק ומתעלה בדרגתו הרוחנית הוא מתעלה להנהגה על-טבעית.

פעולות רוחניות של התחזקות, תשובה, תפילה, מצוות ומעשים טובים, מוציאות אותנו מהמסלול של הטבע שהינו בשליטת המזלות, ומעבירות אותנו אל הנהגה אלוקית שהיא מעל המציאות הטבעית. אז נוכל לבטל גזירות מעלינו, ולזכות לישועות שמעל הטבע. 

איך אפשר לשנות את מה שנגזר עלינו? הרב זמיר כהן בקטע קצר ומחזק:

תגיות:מזלברכההצלחהשחרור חסימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה