חדשות יהדות

5,000 מ"ר בנוי: מרכז מפואר יציג את מפעל חייו של הרבי מליובאוויטש

מרכז ראשון מסוגו בעולם ינצל את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם להעביר לכל אדם את סיפור חייו של הרבי, תורתו, הנהגתו ותפיסת עולמו בכל תחומי החיים

  • כ"ה שבט התשפ"ג
(צילום: שלום דובער הכטמן)(צילום: שלום דובער הכטמן)
אא

בעיר אלעד החלו באחרונה בבניית המרכז למורשת הרבי בישראל. המרכז הגדול והמפואר, יציג בפני מאות אלפי המבקרים, הצפויים לפקוד את המרכז, את מורשתו החיה של הרבי מליובאוויטש: ממהפכת השליחות העולמית ועד לתורתו המופלאה ומבצעיו הקדושים שכבשו את העולם היהודי.

יוזם המרכז הוא ר' אורן מזרחי, חסיד חב"ד העומד בראש מוסדות חב"ד בעיר. לפרויקט גויסו טובי אנשי המקצוע, והוא זכה לברכתם של בית דין רבני חב"ד בישראל ו'צעירי אגודת חב"ד'.

"את הרבי מליובאוויטש, מגדולי המנהיגים היהודיים בדור האחרון, אין צורך להציג" – אומר מזרחי, "הרבי החל את פעילותו הציבורית לאחר השואה, ועם חזון גדול, נחישות בלתי מתפשרת ואהבה אין קץ לכל יהודי, הביא לתחיית היהדות העולמית עד לפריחתה חסרת התקדים כיום.

"באמצעות צבא שלוחים שהקים, והגות רעיונית סדורה, חולל הרבי את המהפכה היהודית הגדולה בכל הזמנים מתוך אמונה כי כך נסללת הדרך לגאולה השלמה. המרכז למורשת הרבי, נולד להנציח את הרוח הזו ולהמשיך את מהפכת האור שחולל הרבי מליובאוויטש. המרכז הייחודי מסוגו בעולם כולו, ינחיל את החזון הגדול לציבור הרחב, בהשראת מורשת הרבי".

המרכז, שכולו על טהרת הלימוד והחוויה, הינו ראשון מסוגו בעולם, כ-5000 מ"ר בנוי על שטח של 1330 מ"ר שינצל את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם להעביר לכל אדם את סיפור חייו של הרבי, תורתו, הנהגתו ותפיסת עולמו בכל תחומי החיים.

"לראשונה בהיסטוריה", מוסיף מזרחי, "עומד לקום 'מרכז למורשת הרבי' – וכשמו כן הוא, מגדלור אדיר שיביא את סיפורו, דמותו, תורתו ופעולותיו של הרבי לכלל הציבור הישראלי, וזאת באמצעות מרכז חי, כפשוטו, שיספר את סיפורו של הרבי למבקרים, יחבר אותם לדמות הענק של הרבי, וישפיע בצורה מעשית על חייהם".

על המיזם עצמו, כאמור, עמלו בשנים האחרונות טובי המוחות היצירתיים בישראל, אמנים, אדריכלים, קבלנים, יוצרים ועוד, שיצקו את התבנית הראשונה של 'המרכז למורשת הרבי', שיהיה מרכז חי, תוסס ורלוונטי שטרם נראה כמותו. "המטרה שלנו להביא הנה, אל המרכז, מבקרים מכל רחבי הארץ. הותאמו בו תוכניות שונות ופרטיות לקבוצות המבקרים השונים".

(צילום: שלום דובער הכטמן)(צילום: שלום דובער הכטמן)

מיזם 'המרכז למורשת הרבי בישראל' נולד מהשטח: עוד ועוד יהודים מבקשים להתחבר לדמותו הענקית של הרבי, אולם אין כיום שום פלטפורמה שתעניק להם את האפשרות הזו באופן עמוק וייחודי. ובדיוק בתפר הזה מבקש המרכז להיכנס. "רבים נחשפים לספר, או לסרטונים כאלה ואחרים, אבל לא למפגש פיזי, ויזואלי ועשיר תוכן, שנחרט בהם לנצח", מסביר מזרחי, "ב'מרכז למורשת הרבי' ילמדו המבקרים על הרבי ממגוון זוויות ובמרכזן תורתו העשירה, ומפעל השלוחים האדיר הפועל בכל נקודה בעולם. המרכז יפגיש את המבקרים לא רק עם ה'היסטוריה' של הרבי, אלא יביא בפניהם את ה'חיים' של הרבי כיום, דבר שיודגש באופן בהיר ומוחשי, באמצעות החיבור היום-יומי של כלל ישראל לדמות הענק של הרבי".

במרכז למורשת הרבי מכוונים גבוה: "הרבי מליובאוויטש הצליח להתחבר לכל אחד ואחת, לדבר בשפתו ובהתאם לרמתו הרוחנית וההשכלתית, ילדים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, ימין ושמאל, דתיים ושאינם, יהודים ולא יהודים. כל זאת בלי לוותר על המהות ועל השקפת עולמו. האתגר שלנו הוא להביא את הרוח הזו אל המרכז למורשת הרבי. להפוך אותו למקום מחבר, רלוונטי, מעניין ומשפיע עבור כל אדם בעולם, בכל מצב ובכל גיל. המטרה שלנו היא ליצור למבקרים מפגש חווייתי רלוונטי ומשפיע, להגיע לקהלי היעד הנבחרים ולהפוך ל'תחנת חובה' במסלול של כל ישראלי ויהודי בעולם".

(צילום: שלום דובער הכטמן)(צילום: שלום דובער הכטמן)

במרכז, שבו ייבנה גם בית כנסת ובית מדרש, גייסו את מיטב הטכנולוגיה כדי לייצר חוויה מוחשית. מרכז הרבי, מסתבר, יהיה לא רק 'מרכז מבקרים' אלא מרכז חווייתי ראשון מסוגו בישראל. הטכנולוגיה תהיה מרכיב מהותי ביצירת חוויית מבקר יוצאת דופן. השימוש בטכנולוגיה יאפשר העצמת חוויה וסיפוק חוויה מותאמת אישית. בין היתר ייעשה שימוש בבינה המלאכותית – המדוברת בעולם בימים אלה – ובמציאות רבודה, וכל זאת להעשרת החוויה ולהחייאת מאורעות בחיי הרבי.

ולמה דווקא באלעד? מיקומה של העיר אלעד במרכז הארץ ובסמיכות לנתב"ג. בתכנון של העיר גם תחנת רכבת על התוואי החדש. אלעד בדרך להפוך לעיר בת 100 אלף תושבים, אזור תעסוקה ענק מתוכנן סמוך, שבמרכזה בתי כנסת ומוסדות חינוך פורחים, וכמובן בית חב"ד משגשג בראשות הרב יוסף יצחק סילברמן שפועל רבות.

לשם הקמת המרכז, נערכו סקרי עומק בקרב הציבור הישראלי, ובהם נשאלו מאות אנשים על החיבור שלהם עם תורת החסידות והרבי מליובאוויטש. קו אחד מחבר בין כלל התשובות: הציבור הישראלי צמא להכיר את הרבי וללמוד על מורשתו החיה.

"יהי רצון שבניית המרכז תתממש בקרוב ממש, בלי עיכובים ובלי מניעות", בירך הרב ירוסלבסקי בהתרגשות רבה, בעודו עומד בשטח הבנייה, וחתם: "עד מהרה ירוץ דברו!"

תגיות:הרבי מליובאוויטשהמרכז למורשת הרבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה