חדשות בארץ

לראשונה מפרוץ המלחמה: שר החוץ הישראלי הגיע לביקור בקייב

שר החוץ כהן אלי כהן הגיע לאוקראינה וייפגש עם זלנסקי. השר צפוי לפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב, ויבקר בבאבי יאר

  • כ"ה שבט התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר (חמישי) לביקור בקייב בירת אוקראינה. זהו הביקור הראשון של שר ישראלי בקייב מאז פלשו הרוסים לאוקראינה בפברואר 2022.

כהן עשה את דרכו מטורקיה לאוקראינה ברכבת לילה ממוגנת, והוא צפוי להיפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי ועם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. במהלך הביקור יפתח כהן מחדש את שגרירות ישראל בקייב לפעילות רציפה, ויבקר, בין היתר בבאבי יאר.

כהן צפוי להודיע במהלך הביקור על הרחבת חבילת הסיוע ההומניטרי הישראלי לאוקראינה. האוקראינים צפויים לבקש מכהן בביקורו שישראל תעניק לאוקראינה סיוע צבאי הגנתי. כמו כן ייפגש השר עם נציגי הקהילה היהודית ויחזק את ידם. 

ביקורו של כהן נפתח בעיר בוצ'ה, שבה טבחו הרוסים ביותר מ-300 אוקראינים. כהן הניח זר על אתר שבו נקברו 116 אוקראינים בטבח מזעזע. מאחורי כנסייה מקומית. בכנסייה עצמה נחשף שר החוץ לתמונות וסרטוני זוועה מהטבח בבוצ'ה.

כהן אמר: "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

כהן הגיע לאוקראינה לאחר ביקור הזדהות בטורקיה, במהלכו נפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ועם שר החוץ מבלוט צ'בושולו. ביקורו של השר במדינה אירע לאחר חזרתה של משלחת "ענפי זית", אשר סייעה לחילוצם של לכודים מן ההריסות.

תגיות:אלי כהןאוקראינהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה