חדשות יהדות

קידוש ה’: משרד הבריאות במולדובה העניק תעודת הוקרה לקהילה היהודית

תעודת הוקרה הוענקה ליו"ר הקהילה היהודית במולדובה על ידי משרד הבריאות המקומי. נציגי המשרד ציינו: "אתם דוגמה נהדרת לאכפתיות למען האחר"

(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)
אא

בטקס מיוחד שהתקיים השבוע בקישינב, בירת מולדובה, הוענקה תעודת הוקרה ליו"ר הקהילה היהודית במדינה הרב זושא אבלסקי.

התעודה הוענקה במהלך אירוע מיוחד שבו העניקה הקהילה היהודית בראשות הרב אבלסקי אביזרים רפואיים למרכזים הרפואיים בקישינב. בתקופה האחרונה, במיוחד נוכח הצפת המדינה בפליטים מאוקראינה, מרכזים רפואיים רבים קורסים תחת הנטל ועומס הטיפול. הציוד נשלח בידי ארגון "גלובל ג'ואיש" בראשות הרב אליעזר אבצן.

באירוע השתתפו נציגי משרד הבריאות המקומי וכן צמרת המרכז לרפואה דחופה בראשות היו"ר מיכאל צ'וקן, כמו גם רבה הראשי של קישינב ורב בית הכנסת הגדול בבירה, שליח חב"ד הרב מענדי אקסלרוד.

הנוכחים בטקס שיבחו את פועלה של הקהילה היהודית בראשות הרב אבלסקי בסיוע לתושבי המדינה וכן בקליטת הפליטים ואמרו: "אתם דוגמה נהדרת לאכפתיות למען האחר. הקהילה שלכם הייתה הראשונה שהתגייסה למען הפליטים וכעת למען החולים ואנחנו אסירי תודה על כך".

מולדובה, שנחשבת למדינה הענייה באירופה, מתמודדת גם עם חששות מפני פלישה רוסית והמצב הגיאו-פוליטי משליך על אזרחיה וגורם לחששות מפני העתיד הלא ידוע.

הרב אבלסקי אמר: "אני שמח שיכולנו לסייע לתושבי מולדובה. אבי, הרב זלמן אבלסקי זצ"ל שהקים והחייה את הקהילה היהודית במדינה לפני יותר מ-30 שנה, הקים פה תשתית מפוארת ובזכותה יהודי מולדובה גאים ביהדותם וזוכים לשוויון. על מדינות אירופה ללמוד מהסובלנות וקבלת האחר במולדובה".

(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)
(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)(צילום: הקהילה היהודית באוקראינה)

תגיות:קידוש ה'הקהילה היהודיתמולדובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה