חדשות בארץ

בן גביר על פינוי הכרם בשילה: "לא לנער הזה פיללנו"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב בחריפות על פינוי הכרם בגוש שילה: "ממשלת ימין מלא מלא לא יכולה להיות ממשלה שגיבורה רק על יהודים"

בן גביר (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)בן גביר (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב בצהריים (רביעי) בחריפות על פינוי הכרם בגוש שילה ועל האלימות בשטח של שוטרים כלפי ח"כ לימור סון הר מלך.

"לא לנער הזה פיללנו", אמר בן גביר בהצהרה משותפת עם חברת מפלגתו. "הצטרפנו לממשלה על בסיס הבטחה של ראש הממשלה נתניהו שזו תהיה ממשלת ימין מלא מלא. ממשלה כזו לא אמורה לא לפנות את חאן אל-אחמר בגלל כל מיני שיקולים מדיניים או לא לגעת בבניינים במזרח ירושלים בגלל כל מיני שיקולים. ממשלת ימין מלא מלא לא יכולה להיות ממשלה שגיבורה רק על יהודים".

סון הר מלך הוסיפה: "התחושה מאוד מאכזבת לראות פעם אחר פעם איך מדיניות של ימין לא מתרחשת בפועל בשטח, איך יש אכיפה בררנית מול יהודים בעוד ערבים משתלטים, בונים ונוטעים תחת כל עץ רענן, ואנחנו על כל אבן שמוקמת או כל עץ שנשתל – מיד האכיפה מגיעה. הדבר הזה לא יכול להימשך".

כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי פינו הבוקר כרם בגוש שילה שבבנימין. במקום התפתחו עימותים בין הכוחות ובין מאות מפגינים שמחו על הפינוי. שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין בו תקף את שר הביטחון יואב גלנט: "לפני כחודש, הנחיתי כשר במשרד הביטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי, לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה, שר הביטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

"לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות ביטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים, אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית".

"אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי, כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותנו למיליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון. הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

תגיות:איתמר בן גבירלימור סון הר מלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה