כתבות מגזין

"מכירה את הנערות עם המבט התוהה והמנותק? אנחנו חייבות לעזור להן"

פנינה לשם בטוחה שכל אחת מאתנו יכולה לעזור לנערות בסיכון, לכאלו שחוות משברים או שיש להן שאלות באמונה. כעת היא מציגה סמינריון ראשון מסוגו המיועד לא רק לנשות מקצוע, אלא לכל אם בישראל

בעיגול: פנינה לשם (צילום רקע: shutterstock)בעיגול: פנינה לשם (צילום רקע: shutterstock)
אא

"מכירה את הנערות האלו שאת פוגשת ורואה מיד שעבר עליהן משהו?" שואלת אותי פנינה לשם, "אני מתכוונת לנערות שאת מסתכלת להן בעיניים ורוצה לראות אותן מחזירות מבט שמח ומחובר, אבל המבט שלהן תוהה, טועה ומנותק. ברור שעובר עליהן משהו, ברור שלא טוב להן, וברור שביכולתנו לעזור להן".

פנינה אומרת את הדברים מהיכרות קרובה מאוד עם הנושא. כבר למעלה מעשור שהיא עוסקת בתחום, כאשר היא מנהלת תיכון ובית חם לנערות בסיכון ואף עומדת בראש בית הספר ללימודי קידום נוער. "זו יכולה להיות הבת שלך בבית", היא מציינת, "זו יכולה גם להיות תלמידה בכיתה שלך ואלו יכולות להיות נערות שאת פוגשת וכל כך איכפת לך מהכאב שלהן, אבל אין לך מושג איך לעזור, ואת מוצאת את עצמך חסרת אונים".

אל מול הכאב הזה החליטה פנינה לצאת בתוכנית חדשנית של סמינריון מטלטל בו יוענקו כל הידע, התשובות שעובדות והכלים הפרקטיים והחזקים ביותר למניעת נשירה ולטיפול נכון בנערות  חרדיות בסיכון.

 

המטרה: להעניק כלים

"הרעיון נולד בקיץ האחרון", מספרת פנינה, "באותם ימים ערכנו סמינריון כזה, אלא שאז הוא היה סגור ומיועד אך ורק לנשים שלמדו אצלי מסלול של הכשרה לעבודה עם נערות בסיכון. מדובר במסלול שהוא בעצם תכנית הכשרה מקיפה מאוד לצורך עבודה בתחום. רבות מבוגרות המסלול עובדות כיום עם נערות או שהן מקיימות קבוצות תמיכה להורים, ופועלות הרבה בכל הנוגע לנערות מתמודדות. בקיץ האחרון נתתי להן מתנה בסיום התכנית – סמינריון של יומיים בבית מלון, בתנאים גשמיים מפנקים, עם הרצאות אינטנסיביות של כל המרצים המובילים. כשראיתי מקרוב כמה תועלת שהן קיבלו, חשבתי בליבי שלא ייתכן שסמינריון כזה יהיה סגור רק לקבוצה של נשים, ויש לפתוח אותו לקהל הרבה יותר נרחב, כדי שעוד נשים יוכלו להירשם, לבוא וללמוד".

מיד לאחר שהסתיים הסמינריון התחילה פנינה לתכנן את הסמינריון הבא, שיתקיים בעזרת השם בחודש אדר הקרוב. "גם הפעם מדובר בסמינריון של יומיים אינטנסיביים מאוד", היא מציינת, "מיום ראשון בשעה 10:30 בבוקר עד יום שני אחר הצהריים, עם הרצאות בנושאים כמו התמודדות מול האינטרנט והמסכים, סדנת תשובות לשאלות באמונה ובנושא השבת,

הורים ומתבגרים, התמכרויות בגיל ההתבגרות, ועוד ועוד, עם מרצים מובילים בתחומם כמו הרב דן טיומקין, מומחים מארגון רטורנו ועוד. חשוב לי להדגיש שהתכנים של הסמינריון וההרצאות מפוקחים כולם על ידי אבי – הגאון רבי זמיר כהן שליט"א, הוא זה שמכוון אותנו בכל העשייה עם הנוער, בין אם זה בתיכון לנערות שאני מנהלת ובין אם בבית הספר ללימודי קידום נוער שהקמנו. גם בנוגע לימי העיון הללו כל שאלה שעולה מועברת אליו, והוא זה שנותן לנו את דעת התורה ומכריע".

פנינה לשם בקריאה להצלת הנערות. צפו:

ולמי את מייעדת את הסמינריון?

"הסמינריון הפעם מיועד למנהלות, מורות וצוותות בבתי ספר שמודעות לכך שיש תלמידות מנותקות, כאלו שאינן מחוברות למסגרת או לדעת התורה והן מקנאות בעולם הכללי שנראה להן נוצץ. הן  רוצות ללמוד איך לחבר אותן בחזרה ולרכוש כלים מתאימים. הסמינריון מתאים גם לאימהות לנוער בגיל התבגרות ולכל אחת שרוצה ללמוד את התחום כדי להכיר אותו ולעסוק בעשייה עם נוער. אלו נושאים שפוגשים את כולנו כל הזמן, וחשוב שנהיה מודעות לקיומם ונכין את עצמנו לענות תשובות נכונות ולטפל בהם באופן המדויק ביותר".

פנינה מציינת כי מכיוון שהיא מאמינה שהלימוד נעשה טוב יותר בתנאים גשמיים טובים, היא השקיעה מחשבה גם על הנושא הזה. "הסמינריון ייערך במלון ניר עציון, עם שתי ארוחות בשריות ביום, בריכה מחוממת, חדרים באיכות גבוהה ועוד, בתקווה גדולה שהכל יהיה לתועלת למען המטרה".

כעת עם פתיחת הרישום, ההצטרפות לעשרים הנשים הראשונות היא במחיר עלות.לרישום, לחצו כאן.

לפרטים נוספים: 051-511-5909 leshempnina@gmail.co

תגיות:פנינה לשםנוער מתמודד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה