חדשות בארץ

מפחיד: רגע לפני שנטמן - משפחת החייל שנהרג גילתה שגופתו הוחלפה בגופת חברו

זעזוע: בשל רישום שגוי בצה"ל, גופתו של חייל שנהרג במוצאי שבת האחרונה בתאונת דרכים קשה - הוחלפה בזו של חברו. מי שגילה זאת הייתה בת משפחה שהתקרבה לגופתו בחדר הטהרה, כדי להיפרד

אא

מחדל חמור: רגע לפני שנטמן בבית העלמין בהר הרצל - משפחתו של חייל שנהרג בשבוע שעבר בתאונה - גילתה כי גופתו של בנם היקר הוחלפה בזו של חברו. עידן מזרחי ז"ל ואריאל הראלי ז"ל ממעלה אדומים - נהרגו בתאונה קשה שאירעה בליל שבת האחרון, תאונה שככל הנראה נגרמה בשל מהירות מופרזת.  

את המחדל גילו בני משפחתו של הראלי בחדר הטהרה, אליו נכנסו זמן קצר לפני ההלוויה - כדי להיפרד. 

אלא שדווקא ברגעים קשים צעקת שבר החרידה את החלל. הייתה זו אחת מבנות המשפחה שהתקרבה לגופה וזיהתה לחרדתה כי זה אינו אריאל. סערה רבתי נוצרה, ולמקום הוזעקו גורמים מצה"ל שהחזירו את הגופה למכון המשפטי באבו כביר. כמה מבני המשפחה הצטרפו אליהם הפעם כדי לזהות בוודאות את גופתו של בנם, כך על פי הדיווח ב'מיינט'. 

גורמים מהרבנות, שפחדו כי הטעות תחזור על עצמה חלילה, דרשו מבני המשפחה להשתמש באמצעי זיהוי נוסף, והם נדרשו לבצע בדיקת טביעות אצבע - שהועברו למאגרים של צה"ל. 

רק אחרי שהתקבל אישור כי אכן טביעת האצבע היא זו של הראלי, גופתו הועברה לקבורה והתקיימה בשעה שתיים בלילה במוצאי שבת האחרון. 

תגובת צה"ל לאירוע החמור: "מתחקור ראשוני של ממצאי האירוע, עלה כי מקור הטעות החל ברישום שגוי טרם הגעת הגופות למכון המשפטי או בקליטתן. לאחר זאת, רצף תהליך הזיהוי נפגע. עקב זאת, טקס הלווייתו של החייל התקיים זמן קצר לאחר המועד שתוכנן. האירוע יתוחקר ויופקו ממנו לקחים הנדרשים. צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה”.

תגיות:יהודיםקבורהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה