הרבנית חגית שירה

מדוע נעל הרבי מקוצק את דלתו בפני אחותו?

תתפללי על עצמך – בעצמך. אף אחד בעולם לא יוכל לעזור לך כמו שאת יכולה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום אחד חלתה אחותו של הרבי והיא סבלה ייסורים קשים. היא הלכה אל הרופא, שבדק אותה והודיע לה נחרצות: אין לך סיכוי! המצב שלך קשה מאוד, ונותר לך זמן מועט לחיות.

מיהרה אחותו של הרבי מקוצק אל אחיה הצדיק. הוא הרי מתפלל על כל העולם, הוא פועל ישועות לכל העולם, ודאי יש לו נס גם בשבילי... כך חשבה.

הרבי הקדוש ידע שאחותו בדרך, הוא ידע את מצבה ובמקום לקבל אותה ולהתפלל למענה - הוא נתן הוראה לבני הבית שלא יפתחו לה את הדלת בשום אופן!

היא הגיעה לעיירה קוצק שבורה ועייפה, חולה ומיואשת. היא נקשה על דלת הבית הקדוש, ואין מענה.

היא לא הבינה, למה אחי לא פותח לי את הדלת? הוא הרי תמיד מקבל אותי בשמחה. למה דווקא עכשיו? היא החלה לצעוק: אחי, תעזור לי... המצב שלי קשה... אני עומדת למות!

הצדיק התעלם, ונתן הוראה לבני הבית להמשיך ולהתעלם...

היא בכתה, צעקה והתחננה, וכשהיא ראתה שלא עונים לה - היא התיישבה באפיסת כוחות על הרצפה שליד הבית. היא הרימה את ראשה ופנתה לריבונו של עולם: השם, תעזור לי! אל תעזוב אותי, השם!

אני פונה רק אליך, כבר לא נשאר לי אף אחד בעולם, אפילו אחי מתעלם ממני, רק אתה המשענת שלי... אין לי על מי להישען! אנא השם, הושיעה נא! והיא בכתה ובכתה...

באותם הרגעים קם הרבי ויצא אליה.

"בואי, היכנסי", היא הזמין את אחותו הבוכייה. הוא הצביע על דלת ביתו, ואמר: דעי לך, לא הדלת הזו הייתה נעולה - הלב שלך היה נעול מלהתפלל על עצמך. לכן לא פתחתי לך את הדלת.

דעי עוד, הוסיף ואמר לה אחיה הצדיק, כי אין כמו תפילה של יהודי על עצמו. אני רציתי שייפתח לך הלב, ותעוררי רחמי שמיים על עצמך.

השבוע, ביום שני, תחול ההילולא של הרבי מקוצק, והוא משאיר לך מסר: אל תבטחי באף אחד, אל תישעני על אף אחד. אף אחד בעולם לא יוכל לשפוך את הלב לקב"ה כמו שאת יכולה!

פעם הגיע יהודי שבור לרבי שמשון פינקוס זצ"ל, רבה של אופקים. הוא בכה ואמר לו: כבוד הרב, תעזור לנו, אין לנו ילדים, תברך אותנו!

כאבו של היהודי השבור נגע בלבו של הרב פינקוס, והוא אמר לו: בוא אלי היום בשעה אחת בלילה.

אחת בלילה? לא הבין היהודי, והרב אמר: תבוא... יהיה בסדר.

באחת בלילה הגיע היהודי לרב. הרב הכניס אותו לרכבו והחל לנסוע. הרב פינקוס נסע בחשכה, פנסי המכונית שלו היו האור היחיד באזור השומם אליו הגיע... ואז, באמצע שומקום - שממה ושיממון - עצר הרב פינקוס והוריד את היהודי מרכבו, השאיר אותו לבד ונסע!

מה היה שם בחושך? בשבוע הבא בעז"ה.

תגיות:הרבנית חגית שירהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה