חדשות בארץ

שני נרצחים וחמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים

מחבל התנגש בתחנת אוטובוס בשכונת רמות, סמוך לקבר שמואל הנביא, ודרס את האנשים שעמדו בתחנה. ילד כבן 6 וצעיר בשנות ה-20 נרצחו. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפעול מיד לאיטום בית המחבל והריסתו

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:41)

ילד כבן 6 וצעיר בשנות ה-20 נרצחו בצהריים (שישי) בפיגוע דריסה בירושלים, כאשר מחבל התנגש ברכבו בתחנת אוטובוס בשכונת רמות בעיר, סמוך לקבר שמואל הנביא. בין הפצועים ילד כבן 8, שמצבו מוגדר אנוש. המחבל, תושב שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים שהחזיק בתעודת זהות ישראלית, חוסל על ידי שוטרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפעול מיד לאיטום בית המחבל והריסתו.

בשעה 13:27 התקבל דיווח במוקד מד"א על רכב שפגע בהולכי רגל בתחנת אוטובוס בשדרות גולדה מאיר פינת בנימין מינץ בירושלים. חובשים ופאראמדיקים שהוזעקו למקום קבעו את מותו של ילד כבן 6 בזירה, ופינו שישה פצועים לבתי החולים בעיר. לאחר פעולות החייאה, הצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק נאלץ לקבוע את מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו. מצבו של ילד כבן 8 מוגדר אנוש. שני פצועים נמצאים במצב קשה, פצוע אחד במצב בינוני ומצבו של פצוע נוסף מוגדר קל. 

פראמדיק מד"א לישי שמש, שעבר במקום בעת הפיגוע, סיפר: "הייתי ברכב עם אשתי והילדים, והבחנתי ברכב שנוסע במהירות לתחנת האוטובוס ודורס את האנשים שעמדו בתחנה. עצרתי בצד ומיד רצתי לכיוון הנפגעים. איש ביטחון נטרל וחיסל את המחבל. המראה היה מזעזע, ראינו נפגעים בהם ילדים בני 6 ו-8 שוכבים מחוסרי הכרה. התחלנו לעשות מיון ראשוני לנפגעים ולהעניק להם טיפול מציל חיים. מיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו לבתי החולים. אני הצטרפתי לאחד האמבולנסים, ופינינו גבר בן 26 במצב קשה עם חבלת ראש לבית החולים שערי צדק".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מיד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל".

"בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים", אמר נתניהו. "קיימתי הערכת מצב ביטחונית והנחיתי לתגבר כוחות, לבצע מעצרים ולפעול מיד לאיטום בית המחבל והריסתו. כולנו מתפללים לשלום הפצועים. אני מצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה. התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו".

תגיות:פיגוע דריסהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה